هاني‌زاده در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اجلاس عدم تعهد در تهران وحشت شدید رژیم صهیونیستی را در پی‌داشته است

يك كارشناس سياست خارجي گفت: اجلاس عدم تعهد در تهران وحشت شدید رژیم صهیونیستی را در پی‌داشته، لذا تلاش‌هاي اين رژيم مبني بر ممانعت اعضاي اين جنبش براي حضور آنان در كشورمان به نتيجه‌اي نرسيده است.

حسن هاني‌زاده در گفتگو با خبرنگار سياست خارجي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به تلاش رژیم صهیونیستی برای ممانعت از حضور کشورها در شانزدهمین اجلاس جنبش عدم تعهد در تهران، گفت: این اقدام رژیم صهیونیستی گواه این است که اجلاس عدم تعهد در تهران اتفاق موثری است و نتایجی ضد صهیونیستی در شرایط حساس خاورميانه در پی خواهد داشت.

وي در ادامه افزود: جنبش عدم تعهد مخالف نژاد‌پرستی، دخالت‌خارجی و  پیمان‌های نظامی است حال آنکه رژیم صهیونیستی نمونه بارز این موارد است.

هاني‌زاده تصريح كرد: صهيونيست‌ها تلاش‌هايي براي برهم زدن اجلاس عدم تعهد در تهران مي‌کنند اما اين تلاش‌ها به نتيجه نمي‌رسد؛ از اصول کشورهاي عضو جنبش عدم تعهد حق حاکميت ملت‌ها بر تعيين سرنوشت خودشان و حق استقلال ملي کشورها است و با توجه به اشغال سرزمين فلسطين از سوي صهيونيست‌ها، کليت و اصل اين اجلاس مخالف با رژيم اشغالگر قدس است.

اين كارشناس سياست خارجي در پايان خاطر نشان كرد: اصول جنبش عدم تعهد با اعتقادات سياست خارجي ايران نزديک است و طبعا آزادي، آزادي خواهي، حق تعيين سرنوشت، احترام متقابل و عدم مداخله در امور داخلي ديگر ملت‌ها در تضاد با رويکرد غاصبانه رژيم صهيونيستي است.

انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار