آبدانهای فریدون کنار پذیرای 2 هزار پرنده مهاجر شد

بارندگی های اخیر در این فصل در فریدون کنار، آبدانهای این منطقه حفاظت شده را پذیرای 2 هزار پرنده مهاجر کرد.

  محمدعلی الله قلی عضو هیئت مدیره کانون محیط بان در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: این پرندگان مهاجر از نوع خوتکا ابر و سفید، فیلوش، خوتکا معمولی، کله سبز و نوک پهن هستند که بدلیل نبود دامگاه و آب در زمینهای کشاورزی این پرندگان اطراف منطقه پخش شده و براحتی شکار می شوند.

وی افزود: فرود این تعداد پرنده در این فصل سال غیر منتظره است که دلیل آن می تواند شرایط جوی و بارندگی های اخیر باشد که در چند روز اخیر این پرندگان در دسته های چند صدتایی به وفور در منطقه مشاهده شدند که تعداد آنها به 3 هزار قطعه می رسد.

وی با انتقاد از محیط زیست فریدون کنار که بدون هیچ ممانعتی از شکار این پرندگان جلوگیری نمی کند، تصریح کرد: سالهاست که این پرندگان مهاجر اعم از قوهای مهاجر خوتکا، فیلوش و ... توسط افراد فرصت طلب شکار می شوند.

وی ادامه داد: اگر محیط زیست بر شکار این پرندگان کنترلی ندارد حداقل بر خرید و فروش آنها که براحتی در بازار ماهی فروشهای فریدون کنار به صورت موردی عرضه می شود، نظارت بیشتری داشته باشد و جلوی این تخلفات را بگیرد.

الله قلی با بیان اینکه همه ساله قتل عامی از پرندگان در منطقه حفاظت شده فریدون کنار، صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: امیدواریم زمستان امسال هیچ قویی به سمت فریدون کنار نیاید زیرا سال گذشته افراد فرصت طلب (شکارچیان) با وجود تلاش محیط بانان منطقه باز هم دست به تخلفات عدیده ای زده اند قوها را زنده گیری کرده و به قیمت های کلانی می فروختند.

چنانچه این روند ادامه پیدا کند بعضی از انواع پرندگان چون قو و فلامینگو را نخواهیم داشت./ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار