اراک/

نشاني‌هاي مشترك ناراحتي‌هاي «معده» با ساير «بيماري‌ها»

"پرخوري" و اصطلاحاً ناپرهيزي در «خوردن» كه متأسفانه عادت بد و ناپسند عده‌اي بوده و ترك اين عادت به واقع موجب «مرض» براي آنها شده است براي افرادي كه دچار چنين معضلي هستند، چنانچه چاره‌اي براي خود نيانديشند، عوارض و ناهنجاري‌هاي بسياري را دارد و مبتلا شدن به بيماري‌هايي كه خلاصي از آنها خيلي آسان نخواهد بود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اراک،اولين عارضه‌اي كه بي‌شك و ترديد گريبانگير اين گروه مي‌شود، «چاقي» است كه خود عارضه‌هاي ديگري چون «فشارخون» و «نارسايي‌هاي قلبي» در پي خواهد داشت.
اشخاصي كه پر مي‌خورند و از خوردن غذاهاي پرچرب و شيرين ابايي ندارند اطمينان داشته باشند كه دير يا زود به اين بيماري‌هاي خطرساز مبتلا خواهند شد علاوه بر آن از امراض مختلف ديگر و به خصوص بيماري‌هاي «معدي» در امان نخواهند بود كه چه بسا بسياري از ما دردناك بودن «ناراحتي معده» را به هر دليل بارها تجربه كرده‌‌ايم.
اما بايد به اين نكته توجه كرد كه علائم ناراحتي‌هاي معده هميشه دليل مبتلا شدن به اين بيماري نيست. گاهي درد معده يا تهوع ممكن است علائمي از عوارض قلبي باشد يا بيماري‌هاي ديگري در كمين ما نشسته باشند يا سكته قلبي ما را تهديد كند! كه در اين صورت و در ادامة درد، احتمال دارد فشاري سنگين در قفسه سينه ايجاد و درد آن به گردن، كتف و بازوها نيز گسترش يابد.
در ناراحتي معده كه معمولاً با درد معده، ترش كردن و سوزش سر دل همراه است، ممكن است نشانه‌هاي ديگري مانند تهوع، تب بالا و مشكلات بلع و خونريزي ظاهر شوند كه در اين صورت بدون هيچگونه خوددرماني بايد به پزشك مراجعه شود. البته همين حساسيت را بايد در مورد مبتلايان به بيماري‌هاي قلبي، آسم و ديابت نيز مدنظر قرار داد./س
برچسب ها: معده ، پرخوری ، چاقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.