اذعان نظاميان صهيونيست به شکنجه و برخورد خشن عليه کودکان فلسطيني

نظاميان سابق رژيم صهيونيستي به رفتار خشن و غيرانسانيِ نظاميان اسرائيلي با کودکان فلسطيني اعتراف کردند.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني راشا تودي، خشونت نظاميان اسرائيلي عليه فلسطينيان به سطح جديدي رسيده تا جايي که نظاميان سربازان اسرائيلي مادران فلسطيني را از فرزندانشان جدا  مي کنند. 

خبرنگار اين شبکه طي گزارشي از تل آويو درباره ظلم و ستم نظاميان اسرائيلي و اعمال خشونت عليه کودکان گفت: تظاهرات در برخي از مناطق کرانه باختري هر هفته ادامه دارد. تصاوير ويديويي نشان مي دهد که سربازان اسرائيلي به خانه هاي مردم يورش مي برند و جوانان و حتي کودکان فلسطيني را دستگير مي کنند يا مورد ضرب و جرح قرار مي دهند. در يکي از روستاهاي فلسطيني، از شش نفري که به دست نظاميان اسرائيلي دستگير شدند، پنج نفرشان کودک بودند. 

يکي از تصاوير نشان مي دهد يک مادر فلسطيني در دستان سربازان اسرائيلي که تلاش مي کنند او را دستگير کنند گرفتار شده و دختران او که سعي مي کنند به مادرشان کمک کنند، توسط سربازان ديگر اسرائيلي از مادر جدا شده اند. نظاميان اسرائيلي در اين عمليات از نارنجک صوتي نيز استفاده کردند.  

در همين حال، سازماني تحت عنوان "شکست سکوت" در اسرائيل تشکيل شده که مشتمل بر سربازان سابق اسرائيلي است که به ظلم و ستم هاي نظاميان اسرائيلي، به خصوص عليه کودکان فلسطيني، اعتراف مي‌کنند. اين سازمان اخيراً شهادت سي سرباز و فرمانده اسرائيلي را در اين رابطه در کتابچه اي منتشر کرده است. 

در اين کتابچه آمده، سربازان اسرائيل به طور دلبخواه (و بدون دليل موجه) عليه کودکان فلسطيني اعمال خشونت مي کنند. در بسياري از موارد، ارتش اسرائيل عمداً کودکان را مورد هدف قرار مي دهد و بعضاً از کودکان به عنوان سپر انساني براي حفاظت از سربازان اسرائيلي استفاده مي‌کند.  
سرباز سابق اسرائيلي که اکنون به فعال صلح‌طلب تبديل شده و از تهيه‌کنندگان گزارش ياد شده است گفت، هنگامي که سربازان اسرائيلي، که من خودم قبلاً يکي از آنان بودم، به مناطق فلسطيني‌نشين در کرانه باختري يورش مي‌برند، هيچ فرقي ميان بزرگسالان يا کودکان فلسطيني قائل نمي‌شوند. 

استولار افزود، بسياري از افرادي که ما دستگيري مي‌کرديم نوجوان يا کودک فلسطيني بودند و در اغلب موارد، ما (به عنوان سرباز اسرائيلي) حتي نمي دانستيم که چرا اين افراد را بايد دستگير کنيم. ما حتي از کودکان براي حفاظت از خود استفاده مي‌کرديم. مثلاً وقتي ما يکي از روستاهاي فلسطيني را تقريباً اشغال کامل کرديم، کودکان، شروع به سنگ‌اندازي به سوي ما کردند و ما نيز يک کودک را که شايد حتي جزء سنگ‌پران‌ها نبود گرفتيم و جلوِ خود نگه داشتيم تا ساير کودکان را از سنگ‌اندازي بازداريم، اما آنان به کار خود ادامه مي‌دادند و اين کودک فلسطيني که ما از او به عنوان سپر انساني استفاده کرده بوديم، مجروح شد. 

يقيناً زمان خوبي براي ارتش اسرائيل نيست زيرا از جنبه هاي مختلف مورد اتهام قرار گرفته و در ضمن گزارش‌ها و تصاوير محکوم‌کننده اي عليه آن منتشر شده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار