باهنر در گردهمایی بزرگ گروه مهندسان جام:

اقتصاد ايران دچار انحصار طلبي دولت شده است/اصل 44 را درست متوجه نشده‌ايم

دبيركل جامعه اسلامی مهندسين گفت: اقتصاد ما طي 30 سال گذشته دچار انحصار طلبي دولت شده است، البته منظور از دولت صرفا قوه مجريه نيست.

به گزارش خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، محمدرضا باهنر شب گذشته در گردهمایی بزرگ گروه مهندسان جام با اشاره اصل 44 قانون اساسي گفت: ما اصل كوچك كردن دولت را يا درست متوجه نشده ايم و يا نمي‌خواهيم متوجه شويم.
 
دبير كل جامعه اسلامي مهندسين افزود: در سياست‌هاي ابلاغي مقام معظم رهبري در مورد اصل 44 جمله‌اي مهم است مبني بر اينكه بعد از اجراي سياست‌ها و‌ظايف دولت توسط خودش بازنويسي شود اما دولت در طول 33 سال گذشته به كارهايی كه بايد انجام مي‌داده كمتر پرداخته و آن كارهاي كه نبايد انجام مي‌داده را انجام داده است.
 
باهنر ادامه داد: اقتصاد ما طي 30 سال گذشته دچار انحصار‌طلبي دولت شده است البته منظور از دولت صرفا قوه مجريه نيست بلكه حاكميتي است كه خود ما هم جز آن هستيم.
 
وي تصريح كرد: برخي مواقع فكر مي‌كنيم كوچك كردن دولت به معناي ادغام وزارتخانه‌هاست اما كوچك‌كردن دولت به معناي واقعي كارها است.
 
دبيركل جامعه اسلامي مهندسين در ادامه با اشاره به وظيفه نظام مهندسي نسبت به حاكميت و جامعه گفت: نظام مهندسي بايد تعهدات خود را نسبت به حاكميت افزايش دهد.
 
وي تاكيد كرد: نظام مهندسي حلقه‌اي واسط ميان منافع حاكميت و منافع شهروندان است كه بايد وظيفه خود را درست انجام دهد.
 
باهنر با اشاره به آموزش ضمن خدمت و برنامه نظام مهندسي در اين راستا اظهار داشت: امروز مدرك تحصيلي تاريخ مصرف حداكثر دو ساله دارد و اگر فرد مهندسي به روز نباشد از كار مي‌افتد.

وی آموزش ضمن خدمت را یکی دیگر از راهکارهای ارتقاء جایگاه نظام مهندسی در کشور دانست و گفت: من مهندس نیستم چرا که سال 54 مدرکم را گرفتم و اگر خیلی آدم باهوشی بوده باشم مدرکم تا سال 59 بیشتر اعتبار ندارد و در مقطع كنوني بايد مهندسين خود را با دانش روز تطبيق دهند.

دبيركل جامعه اسلامي مهندسين با اشاره به تاسيس نظام مهندسي گفت: جامعه مهندسين بيش از 20 سال است كه تأسيس شده است، ما قرارمان از روز اول اين بود كه تعادلي بين فعاليت سياسي و صنفي برقرار كنيم و از منافع بخش خصوصي در مقابل حاكميت و برعكس دفاع كنيم اما بيشتر توجهمان به انتخابات بود و البته موفق هم شده‌ايم.
 
دبيركل جامعه اسلامی مهندسين با بيان اينكه در بحث صنفي موفق نبوده ايم، گفت: متأسفانه در بخش صنفي كمترفعال بوديم شايد هم اصلا فعاليت نداشتيم زيرا قصد برآوردن هزينه جامعه مهندسي را داشتيم.
 
وي ادامه داد: بايد بخش‌هايي از وظايف حاكميتي زا را به نظام مهندسي واگذار كنيم و نظام مهندسي هم بايد وظايف خود را نسبت به حاكميت به درستي انجام دهد و به همان اندازه كه اختياراتش آن افزايش مي‌يابد بايد به همان اندازه هم تعهداتش نسبت به حاكميت افزايش يابد.

دبير كل جامعه اسلامي مهندسين خاطر نشان كرد: عدم توجه ما به بحث صنفي به معناي عدم ورودمان در بخش صنفي و حرفه‌اي نيست زيرا ما در حكومت نفوذ داريم و در دولت‌هاي پيشين و مجلس عضو داشتيم هرچند كه  دولت احمدي نژاد بسياري از اعضاي ما را حذف كرد اما مي‌توانيم با اين توانايي صداي بخش خصوصي را به گوش حكومت برسانيم.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: باهنر ، قانون ، مهندسین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار