بجنورد/

رشد 7/53 درصدی صادرات محصولات خراسان شمالی

رئیس سازمان صنعت،معدن وتجارت خراسان شمالی گفت: در5ماه نخست امسال محصولات استان به ارزش 584 /16 میلیون دلار صادر شده که نسبت به مدت زمان مشابه از 7/53 رشد برخوردار بوده است.

 

سید ابراهیم حسینی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، عمده کالاهای صادراتی را محصولات کشاورزی ، صنایع غذایی وتبدیلی ،محصولات کشاورزی وپتروشیمی برشمرد وگفت: این میزان کالا به 20 کشور آسیایی، اروپایی وآفریقایی صادر شده است.

وی خاطر نشان کرد: ترکمنستان با 6/20 درصد،هندوستان با4/20 درصد، ترکیه با 4/12 درصد،سریلانکا با 9/7 درصد وافغانستان با 5/5 درصد از سهم صادرات محصولات استان را به خود اختصاص داده اند.

رئیس سازمان صنعت، معدن وتجارت با اشاره به کاهش صادرات محصولات شرکت پتروشیمی خراسان، افزود: درحالی که صادرات محصولات کشاورزی در مدت یاد شده از نظر ارزشی 09/2میلیون دلار و به لحاظ وزنی 124/4هزارتن بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 89درصد به لحاظ ارزش و 230 درصد نیز از نظر وزنی رشد رانشان می دهد.

وی عمده محصولات صادراتی کشاورزی را محصولات جالیزی،انواع درختچه فضای سبز، رب گوجه فرنگی، ماکارنی وجوجه یک روزه عنوان کرد.

حسینی همچنین سهم صادرات گمرک استان در5ماه ابتدای سال را 18درصد از کل صادرات دانست و گفت: کالاهای صادراتی از گمرک استان از نظر ارزشی 083/9میلون دلار با وزن 493/12هزارتن بوده که نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته به ترتیب 57درصد و7/7درصد رشد دارد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.