ايماني:مرشدان جوان، نونهالان رابه ورزش زورخانه اي سوق مي دهد

داور بین المللی ورزش های باستانی و زورخانه ای، استفاده از مرشدان جوان را راهكاري منطقي براي جذب نونهالان در اين رشته دانست.

، منصور ايماني،داور بین المللی ورزش های باستانی و زورخانه ای معتقد است كه ورزش باستاني در ديگركشورها رشد محسوس داشته است وي در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: مي گويد : ورزش های باستانی جایگاه خوبی در کشورهای خارجی یافته در صورتیکه در داخل کشور به این ورزش چندان توجه چشمگيري نمي شود و بايد به آن بيشتر پرداخته شود.

ايماني به اشاره به غعاليت بانوان ديگر كشورها در اين رشته به حرف هايش دادمه داد و گفت :استقبال از ورزش های زورخانه ای در برخی کشورها به حدی بالا است که زنان نیز وارد این رشته ورزشی شده و اکنون در این رشته فعالیت می کنند.کشورهایي همچون مالزی و بلغارستان به ساخت زورخانه روي آورده اند و سرمايه گذاري بسياري در اين رشته كرده اند.

داور بين المللي كشورمان نبود فضايي دلچسب براي كودكان در زورخانه هاي كشورمان را عاملي در جهت دوري نونهالان از اين رشته مي داند: در سال های اخیر دانش آموزان و نونهالان به دنبال دستیابی به رشته هایی هستند که در کنار ایجاد نشاط از فضایي کودکانه و صمیمی برخوردار باشد در حالی که زورخانه های کشور با داشتن یک بافت قدیمی و پهلوانان مسن این فضا رادارا نیستند وسبب دوري نونهالان مي شود.

ايماني استفاده از مرشدان جوان را راهكاري منطقي براي جذب نونهالان در اين رشته دانست: معرفی هر چه بیشتر رشته های زورخانه ای و ایجاد فضایي آرام و با نشاط و استفاده از مرشدان جوان در زورخانه ها می تواند نونهالان را به سوی این ورزش اصیل ایرانی سوق دهد.

ايماني حرف هاي خود را با اين جملات پايان داد: برگزاری مسابقات کشتی دانش آموزی با ورزش های باستانی نباید همزمان شود زیرا همزمانی این مسابقات باعث کمرنگ تر شدن حضور گروه ها در رشته های زورخانه ای می شود زیرا اکثر دانش آموزان رقابت در کشتی را بر حضور در رشته های باستانی ترجیح می دهند./با

برچسب ها: ورزش ، ایران ، پهلوان ، زورخانه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار