دولت آمریکا در نزدیکی انتخابات یاد مسلمانان و عرب‌ها افتاد

خشونت علیه مسلمانان در آمریکا در ماه رمضان به شکل نگران کننده ای افزایش یافت به طوری که هفت مسجد هدف حمله قرار گرفت اما دولت اوباما اقدامی برای رفع دغدغه های آنها نکرد.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، مسلمانان و عرب های ساکن آمریکا از جمله اقشاری هستند که بیشترین حملات نژادپرستانه و توهین در جامعه آمریکا علیه آنان اتفاق می افتد و حتی پلیس و دادگستری این کشور نیز معمولا رفتار بسیار بدی با این افراد دارند اما با نزدیکی این دوره از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، دولت و موسسات رسانه ای این کشور مجددا به یاد این قشر افتاده اند.

در سال 2008 حدود 90 درصد رای دهندگان مسلمان در آمریکا به باراک اوباما رای دادند به این امید که این رییس جمهور سیاهپوست، فکری به حال تبعیض ها و رفتارهای نادرست علیه آنها بکند.

هرچند سازمانهای اسلامی در آمریکا معتقدند به علت موضع گیری خصمانه جمهوری خواهان علیه مسلمانان، رامنی نمی تواند نامزد مورد علاقه آنان باشد ولی مسلمانان آمریکایی از اوباما هم رضایت کامل ندارند. علاوه بر مشکلات اقتصادی و سیاست خارجی، حقوق مدنی نیز از جمله دغدغه های مسلمانان به عنوان یک اقلیت در آمریکاست و میزان فشارهای امنیتی بر آنان به طور قابل لمسی کاسته نشده است.

اعضای شورای روابط آمریکا-اسلام معتقدند مسلمانان در بسیاری از بخش های جامعه آمریکا احساس امنیت نمی کنند و مقابله با رفتار خصمانه و خشونت آمیز با مسلمانان و موسسات آنها مثل به آتش کشیدن مساجد نیاز به رهبری قاطع و صریح دارد که با ظلم به اقلیت ها از جمله مسلمانان مقابله کند که هیچ کدام از نامزدها چنین ویژگی ندارند.

خشونت علیه مسلمانان در آمریکا در ماه رمضان به شکل نگران کننده ای افزایش یافت به طوری که هفت مسجد هدف حمله قرار گرفت اما دولت اوباما اقدامی برای رفع دغدغه های آنها نکرد.

اگرچه رسانه های امریکا می کوشند مسلمانان و عرب های مقیم آمریکا را اقلیت کوچکی معرفی کنند ولی رای آنان در ایالت میشیگان و ایالت های مهم فلوریدا و اوهایو و ویرجینیا سرنوشت ساز است زیرا بر اساس آمارها، هرکس در این ایالت ها برنده شود پیروز انتخابات خواهد بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار