اصفهان/

بهره برداری از192 هکتاریکپارچه سازی اراضی کشاورزی در کاشان

192هکتار اراضی کشاورزی یکپارچه سازی شدۀ چاه زینبیه کاشان درمراسمی با حضور معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان طی بهره برداری شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اصفهان مدیر اداره جهاد کشاورزی کاشان در این مراسم گفت: یکپارچه سازی این اراضی با اعتبار 12 میلیارد و 600 میلیون ریال یکپارچه سازی شد.

عباس ذیلائی افزود: 32 هکتار از این زمینها از طریق خودیاری کشاورزان و مابقی آن توسط دولت با اعتبار 850 میلیون تومان یکپارچه سازی شد.

وی با تاکید بر صرفه جویی در مصرف آب با یکپارچه سازی اراضی کشاورزی چاه زینبیه گفت: با این یکپارچه سازی 10 هزار متر مکعب در مصرف آب صرفه جویی شد.

مدیر اداره جهاد کشاورزی کاشان در ادامه 17 طرح اجراشدۀ این اداره در سال زراعی 91- 90 را یادآورشد و افزود: عملیات لوله گذاری آب کشاورزی ، عملیات ساخت کانال آب کشاورزی ، مرمت و بازسازی قنوات ، اجرای آبیاری تحت فشار،آموزش و ترویج، تکمیل و تجهیز مراکز خدمات جهاد کشاورزی،‌بهبود و افزایش تولیدات گیاهی، بهینه سازی سوخت واحدهای مرغداری در همه بخشهای کاشان حفاری و تجهیز چاه مرکز آموزش پردیس این شهرستان تعدادی از این طرح ها است.

ذیلایی افزود: ‌اصلاح و توسعه باغات مکانیزه در روستای ویدوجا بخش برزک، احداث واحد مرغداری گوشتی در روستای برزآباد بخش نیاسر، احداث و تکمیل استخر ذخیره آب مجتمع نیاسر، احداث و تکمیل استخر ذلقاوند و کاردین در بخش قمصر، کمک به برق رسانی بخش مزارع کشاورزی از دیگر طرح های انجام شده در سال زراعی 90- 91 است.

وی باغ نمونه ملی گل محمدی 400 هکتاری در برزک کاشان با مدیریت 100 درصد مکانیزه و مهندسی را خاطرنشان کرد و گفت: کاشان با 2هزار و 600 هکتار باغات انار و میانگین تولید 20 هزار کیلوگرم این محصول از میانگین تولید کشوری آن با 15 هزار کیلوگرم بالاتر است.
به گفته وی، کاشان با رکوردبرداشت 8 هزار کیلوگرم پنبه تولیدکننده نمونه پنبه در کشور است.
ذیلایی با بیان اینکه اصفهان، قطب تولید گوشت سفید و قرمز در کشور است،‌ تصریح کرد: شهرستان کاشان در این زمینه ایده آل ترین شهرستان استان است.
وی گفت: شهرستان کاشان در زمینه تولید گوشت سفید مرغ با سرانه مصرف 24 کیلوگرم،‌2/3 برابر نیاز شهرستان را تولیدمی کند و در زمینه تولید شیر با سرانه مصرف 100 کیلوگرم،‌4/1 برابر نیاز شهرستان را تولید می کند.
به گفته وی، کاشان در زمینه تولید تخم مرغ با سرانه مصرف 10 کیلوگرم، 4/6 برابر نیاز شهرستان را تولید می کند.
ذیلائی در پایان کاشان را قطب تولید ماهیان زینتی دانست و گفت:
این شهرستان 30 میلیون قطعه ماهیان زینتی در سال را تولید می کند./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.