رئيس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت خبر داد:

توزیع وارنیش فلورايد بين 6 ميليون دانش آموز دبستاني كشور

از ابتداي سال تحصيلي جديد بين 6 ميليون دانش آموز12-6 سال سراسر كشور وارنیش فلورايد توزيع مي شود.

به گزارش گروه علمي پزشكي باشگاه خبرنگاران به نقل از وب دا،  دکتر محمد حسین خوشنویسان رئیس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان ورزات بهداشت در سمینار ملی و کشوری دهان و دندان در زاهدان گفت: از ابتدا تا پایان سال تحصیلی جديد این برنامه به صورت همزمان در دو نوبت در مدارس سطح کشور به اجرا در خواهد آمد.
 
وی گفت : با اجرای این برنامه و الزام دانش آموزان به استفاده از وارنیش فلوراید در مدت زمان مشخص ، مینای دندان آنان نسبت به پوسیدگی مقاوم می شود.
 
وي با بيان اينكه حدود 50% از کودکان 3 ساله در کشور ما دارای پوسیدگی دندان هستند تصريح كرد: کودکان ايراني تا سن 3 سالگی حدود 13 بار به پزشک عمومی مراجعه می کنند ولي متاسفانه تعداد مراجعه به دندانپزشك در اين سن صفر است.
 
 وي تاكيد كرد : مشکلات پوسیدگی دندانها در بزرگسالان به صورت تدریجی از زمان کودکی شکل میگیرد .
 
رئیس اداره سلامت بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت همچنين از آغاز پیمایش کشوری دهان و دندان به صورت گسترده در دانشگاههای علوم پزشکی کشور خبر داد و سالم نگه داشتن دندان را شعاراصلی این پیمایش عنوان کرد.
 
دكتر خوشنويسان هدف پیمایش را جلوگیری از پوسیدگی دندانهای تمامي کودکان کشور تا سال 1404 بیان کرد.
 
وی گفت : سازمان بهداشت جهانی حمایت کننده اصلی این پیمایش است.
 
 وي افزود: خوشبختانه از مجموع فعالیتهایی كه سال گذشته در خصوص بهداشت دهان و دندان کشورانجام شد فعالیت های  دانشگاه علوم پزشکی زاهدان  به عنوان الگوی برتر كشوري در خاورمیانه مطرح شد.
 
گفتنی است با هدف تشخیص شاخص بیماریهای دهان و دندان در سطح استان حدود 200 نفر از افراد مبتلا به بیماری دهان و دندان در حاشیه این سمینار مورد معاینه دندانپزشکان قرار گرفتند. /عط
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار