از هر10 زوج دو زوج نابارورند

مطالعات نشان می دهد از هر 10 زوج در کشور دو زوج نابارورند که با انجام لقاح مصنوعی درصدد بچه دار شدن هستند و این لقاح 2.5 تا 5 میلیون تومان هزینه دارد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، از سرک کشیدن از این مطب به آن مطب خسته شده، می گویند نابارور است و حسرت سرو صدای بچه در محیط خانه مدت هاست که به دل وی و همسرش مانده.

دکترها تقریبا آب پاکی را بر دستشان ریخته اند و راهی جز لقاح مصنوعی برای بچه دار شدن برایشان نیست، اما هزینه درمان ناباروری سنگین است و تحت پوشش بیمه نبودن این درمان نیز مزید بر علت است.

معاون درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی درباره درمان ناباروری و تحت پوشش بیمه شدن آن می گوید،
 خلیل اهوازی با اشاره به اینکه تا قبل از سال 86خدمات درمانی نابارور هیچ گونه پوشش بیمه ای نداشت که با پیگیری های بیماران مشکلات فراروی آنها تحت پوشش برخی از خدمات درمانی ناباروری در دستور کار شورای بیمه خدمات درمانی کشور قرار گرفت، افزود: پس از انجام کارهای کارشناسی یک سری از خدمات درمان ناباروری خدمات آزمایشگاهی_سونوگرافی و رادیولوژی از اوایل سال 86 در تعهد بیمه قرار گرفت.

وی با تاکید بر اینکه برخی زوجین مجبورند در یک دوره درمان حداقل 120 تا 150 هزار تومان بابت یک قلم دارو بپردازند یادآور شد: کسری از داروهای مورد مصرف در درمان ناباروری مانند دفرلین در لیست پوشش بیمه ای قرار گرفته و اکنون 70 درصد قیمت آن از سوی بیمه پرداخت می شود.

اهوازی به نقش بیمه های مکمل در تحت پوشش قرار دادن درمان ناباروری اشاره و اذعان داشت: بیمه های مکمل به جای اینکه به وظیفه خودشان عمل کنند و خدماتی که بیمه پایه پوشش نمی دهد را پوشش دهند اعلام می دارند هر چه که بیمه پایه مانند تامین اجتماعی و خدمات درمانی پرداخت کند ما هم مابه تفاوت آن را پرداخت می کنیم در حالی که این خلاف ضوابط تعریفی بیمه مکمل است.

مدیر کل درمان غیر مستقیم سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: از هر 10 زوج دو زوج در کشور نابارورند کارشناسی برای درمان زوج های نابارور شروع شده ، اما محل رسیدگی به آنها دبیر خانه شورای عالی بیمه هاست.

تعدادی از زوج های ایرانی بابت درمان ناباروری خود با مشکلات عدیده ای مواجه اند که یکی از آن ها عدم تامین هزینه های گزاف درمان ناباروری است. امیدواریم با تحت پوشش بیمه قرار گرفتن درمان ناباروری فقط درمان دغدغه بیمارانمان باشد.

به امید آن روزی که تمامی خانواده های نابارور ایرانی صاحب فرزند شوند./ز
  گزارش از سمیه زرچینی

برچسب ها: ناباروری ، مطب ، اهوازی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.