سردار کمالي اعلام کرد

جزئیات معافیت و تسهیلات خدمت سربازی مشمولان مناطق زلزله‌زده آذربايجان شرقي

جانشین اداره منابع ستاد کل نیروهای مسلح، جزئیات معافیت و تسهیلات خدمت سربازی مصوب فرماندهی معظم کل قوا را در خصوص زلزله‌زدگان اذربایجان شرقی تشریح کرد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار موسی کمالی اظهار داشت: سربازان در حال خدمت (حین خدمت و آموزشی)، اعزامی از شهرستانهای (اهر، ورزقان، هریس، کلیبر) که خانواده های آنان در شهرستان‌های یاد شده سکونت دارند و به افراد خانواده و واحدهای مسکونی شان 40 درصد و یا بالاتر صدمه وارد شده به مدت 3 ماه مرخصی اضطراری داده می‌شود.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در خصوص مشمولان و سربازان شامل معافیت خاطرنشان کرد: کسانی که تمام یا حداقل دو نفر از اعضای خانواده درجه یک خود را از دست داده باشند، افرادي که سرپرست خانواده را از دست داده  یا سرپرست خانواده به دلیل معلولیت ناشی از زلزله قادر به اداره امور خود نباشد و فرزند دیگری که سرپرستی خانواده را بر عهده بگیرد در استان حضور نداشته باشد، سربازان متاهل دارای فرزند که همسر و یا فرزند خود را از دست داده یا همسر به دلیل معلولیت قادر به اداره امور خانواده نباشد، سربازان متاهلی که به دلیل از دست دادن پدر و پدر همسر (هر دو) همسرشان در محل بی سرپرست باشند و سربازان متاهلی که منزل مسکونی شان قابل سکونت نبوده و از بین رفته محسوب می شود، از خدمت دوره ضرورت معاف می شوند.

سردار کمالی افزود: تقاضای سربازان برای معافیت در کمیسیونی مرکب از بخشدار محل یا نمانده او، رئیس وظیفه عمومی محل یا نماینده او، نماینده قوه قضائیه، نماینده سپاه پاسداران محل، یک نفر نماینده شورای اسلامی شهرستان یا شورای اسلامی بخش یا شهر رسیدگی می شود.

وی همچنین اعلام داشت: کسانی که بعد از شنیدن خبر زلزله بدون اخذ مرخصی خدمت را ترک کرده اند در صورتی که متحمل آسیبهای جانی و مالی (تخریب 40 درصد و یا به بالا واحد مسکونی) شده اند در شمول مرخصی یاد شده قرار گرفته و بقیه افراد پس از مراجعه به محل زندگی و اطلاع از وضعیت و سلامت خانواده باید پس از 10 روز به محل خدمت خود مراجعه کرده و این ده روز جزء مرخصی استحقاقی آنان محاسبه می شود.

سردار کمالی در خصوص شرایط خدمت مشمولان مناطق زلزله زده گفت: سربازانی که خانواده آنان در محل زلزله زده سکونت داشته و به سبب این زلزله آسیبی به افراد خانواده و یا به واحدهای مسکونی شان (40 درصد و یا بالاتر) صدمه وارد شده به نزدیک ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خود منتقل شوند.

وی تاکید کرد: اعزام مشمولان شهرستانهای (اهر، ورزقان، هریس، کلیبر) که آسیبی به افراد خانواده و یا به واحدهای مسکونی شان 40 درصد و یا بالاتر صدمه وارد شده به مدت 6 ماه تا تاریخ 30 بهمن ماه امسال به تعویق افتاده و نیروهای مسلح نیز نیروهای اختصاص یافته را تا مورخ بیستم تیر سال آینده پس از طی مدت آموزش نظامی در نزدیک ترین یگان نظامی یا انتظامی محل سکونت خانواده به کارگیری کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان تاکید کرد: این مصوبات به تمامی نیروهای مسلح ابلاغ شده است و سازمانها مکلفند در اسرع وقت نسبت به حسن اجرای آن اقدام نمایند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار