ادامه تظاهرات ضد آمریکایی در سراسر کشورهای اسلامی

موج تظاهرات ضدآمریکایی در واکنش به ساخت فیلم موهن به ساحت حضرت محمد(ص) در سراسر جهان اسلام ادامه دارد.

به گزارش سرويس بين‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، .شهروندان عراقی ضرورت اتخاذ اقدامات قاطع را برای مقابله با عاملان توهین به پیامبر اسلام(ص) خواستار شدند. شماری از شهرهای عراق نظیر بغداد،کوت و نجف اشرف شاهد تظاهرات هزاران نفر از عراقی علیه فیلم موهن آمریکایی علیه پیامبر اسلام(ص) بوده است. تظاهرکنندگان عراقی از کشورهای اسلامی خواستند با این اقدامات موهن مقابله کنند و بر ضرورت تعقیب قضایی چنین افرادی تاکید کردند.

مردم نجف اشرف در اعتراض به توهین به پیامبر گرامی اسلامی راهپیمایی کردند.  راهپیمایان شعارهایی در محکومیت آمریکا و اسرائیل سر دادند و این اقدام توهین آمیز را تلاشی برای پاشیدن بذر فتنه میان مسلمانان و پیروان دیگر ادیان دانستند.  تظاهرکنندگان خشمگین در میدان انقلاب بیست(1920) در وسط شهر نجف تجمع کردند. تظاهرکنندگان با برافراشتن پارچه نوشته هایی از روحانیون مسیحی خواستند در مقابل چنین اقدام هایی بایستند. آن ها همچنین از مسلمانان جهان خواستند به این اقدام های منزجر کننده به صورت یکپارچه واکنش نشان دهند.  راهپیمایان با صدور بیانیه ای از دولت عراق خواستند تا سفیر آمریکا را برای پاسخگویی در این خصوص فراخواند. همچنین راهپیمایان از پارلمان این کشور خواستند تا قانونی وضع کند که بر اساس آن همکاری با هر کشوری که به اسلام توهین کند ممنوع سازد.  تجمع کنندگان از کشورهای عربی و اسلامی و سازمان های بین المللی خواستند تا با توجه به توهین شدیدی که به پیامبر اسلام صورت گرفته است مواضع مناسبی اتخاد کنند.

فلسطینیان در غزه هم فیلم موهن به ساحت پیامبر اسلام(ص) را محکوم کردند. اسماعیل هنیه نخست وزیر فلسطین در نوار غزه اعلام کرد دولت آمریکا باید بداند این فیلم موهن می تواند انقلابی را در جهان اسلام به راه اندازد. از سوی دیگر فعالیت های مرتبط با محکوم کردن این فیلم در اراضی فلسطین ادامه دارد و علمای فلسطین از امت اسلامی خواستند به مسئولیت های خود در دفاع از اسلام و مقدسات آن واقف باشند. همچنین قرار است فلسطینیان،امروز پس از ادای نماز جمعه تظاهرات کنند.  خشم و غضب فلسطینیان در غزه در اعتراض به فیلم ها و کاریکاتورهای موهن ضد پیامبر اکرم(ص) به صورت برگزاری تظاهرات و اعتصاب در همه شهرهای نوار غزه خود را نشان داده است. شمار زیادی از فلسطینیان خواهان مقابله با متعدیان به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) و تحریم کالاهای تولید کشورهای حامی این جرایم هستند. مجمع علمای فلسطین تجمع اعتراض آمیزی را در داخل مجلس قانونگذاری فلسطین شهر غزه برپا و سکوت و توطئه کشورهایی را که شهروندان آن به شخص پیامبر اسلام(ص) و مقدسات امت اسلامی توهین می کنند، محکوم کردند.  مجلس فلسطین نیز این فیلم موهن را محکوم و تاکید کرد این فیلم با حمایت صهیونیسم جهانی و صلیبی های صهیونیست تولید شده است. مجلس فلسطین از ملت های اسلامی خواست به مسئولیت های خود واقف باشند.  فلسطینیان تاکید می کنند توهین به سیرت پاک پیامبر(ص) تلاشی شکست خورده است. پس آیا مسلمانان درباره نیات و طرح های نیروهای شرارت که تاریخ امت و مقدسات اسلامی را هدف قرار داده، واقف هستند؟

در قاهره اعتراضات از شب گذشته در اطراف سفارت آمریکا آغاز شده است . شرکت کنندگان در این تظاهرات با پرتاب سنگ به سوی نیروهای پلیس ضد شورش که مسئولیت حفاظت از سفارت آمریکا را برعهده دارند خشم خود را به این اقدام نشان دادند.ماموران پلیس در قاهره برای پراکنده کردن تظاهر کنندگان مجبور شدند از گاز اشک آور استفاده کنند.

در پاکستان نیز دستگاههای امنیتی این کشور تدابیر امنیتی را در اطراف سفارت وکنسولگری آمریکا تقویت کرده اند. در این کشور نیز مردم دراعتراض به این فیلم تظاهرات کرده اند.

در اندونزی و افغانستان، مقامات این دو کشور از مسئولان پایگاه اینترنتی اشتراک فیلم یوتیوب خواسته اند پخش این فیلم ضد اسلامی را در پایگاه خود متوقف کنند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار