حداد عادل:

مسلمانان کالاهاي آمريکايي را تحريم کنند/وحدت شيعه و سني توطئه هتاکان را خنثي مي‌کند

حداد عادل با تاکيد بر اينکه مسلمانان کالاهاي کشورهايي را که به مقدسات آنها اهانت مي‌کنند را خريداري نکنند، گفت: ‌ما نبايد بنشينيم آنها ما را تحريم کنند، چرا که ملت‌ها هم مي‌توانند دولت‌ها را تحريم کنند.

به گزارش خبرنگار سياسي باشگاه خبرنگاران، غلامعلي حدادعادل مشاور عالي مقام معظم رهبري شب گذشته با حضور در برنامه "ديروز امروز فردا" به دلايل و انگيزه‌اي پشت‌پرده ساخت فيلم موهون آمريکايي در توهين به پيامبر اکرم (ص) پرداخت.

وي با يادآوري اين مطلب که در 20 سال اخير شاهد سلسله حوادث زنجير واري درباره توهين به مقدسات اسلام و پيامبر گرامي بوده‌ايم، اظهارداشت: اولين آن سلمان رشدي بود که در زمان امام راحل (ره) اتفاق افتاد که امام (ره) حکم اسلامي را عليه او اعلام کردند.

مشاور عالي مقام معظم رهبري با بيان اينکه دنياي غرب واکنش عجيبي را به اين حکم امام(ره) نشان دادند، تصريح کرد: غربي‌ها با فراخواندن سفراي خود از تهران در آن زمان از اين اقدام قاطع امام خميني(ره) عصبانيت خود را با اعلام حمايت از اين گونه توهين‌ها را نشان دادند.

حدادعادل همچنين اضافه کرد: در دوسال اخير نيز يک کشيش ديوانه آمريکايي با تهديد به قرآن سوزي، اين اقدام بي‌شرمانه را انجام داد و يک فيلم‌ساز هلندي نيز کار مشابه به اين را انجام داد و نهايتاً به آخرين اهانت غرب و آمريکا نسبت به مقدسات اسلامي مي‌رسيم که در آن فيلمي به نام بي‌گناهي مسلمانان ساخته مي‌شود.

وي در ادامه با ارائه اطلاعاتي از نحوه ساخت اين فيلم اظهارداشت: کارگرداني اين فيلم را شخصي به نام سام باسيل 56 ساله که به اصرار خودش يک اسرائيلي-آمريکايي است،‌ به عهده گرفته است و خود وي گفته است که در ساخت اين فيلم دو ساعته 100 نفر از صهيونيست‌ها 5 ميليون دلار به او کمک کرده‌‌اند.

نماينده مردم تهران در مجلس شوراي اسلامي با اشاره به اينکه اهانت‌ها در اين فيلم به اندازه‌اي است که زبان از گفتن آن شرم دارد،‌ گفت: حدود 10 دقيقه از اين فيلم که در يوتيوپ توسط همان کشيش ديوانه آمريکايي منتشر شده است،‌ مسلمانان را تروريست و دشمن درجه يک قبطي‌هاي‌ مصر نشان داده که بوي فتنه از آن به استشمام مي‌رسد.

حدادعادل اضافه کرد: جرقه اعتراض‌ها به ساخت و انتشار اين فيلم از مصر زده شد و به ليبي سرايت کرد و نهايتاً به آن اتفاق در کنسولگري آمريکا در بنغازي منجرشد.

وي در خصوص سازندگان و حاميان آنها نيز گفت: دنياي غرب از جهان اسلام احساس خطر کرده، هر چند بحث ملت‌هاي غربي، متفاوت از دولت‌هاي آن‌هاست که اسير سياست‌هاي يک عده پول‌پرست و سوداگر بي‌رحم شده‌اند و ما اين را در جنبش وال‌استريت نيز مشاهده کرديم.

حدادعادل در ادامه با اشاره به تعبيري از مقام معظم رهبري مبني بر اينکه من اطمينان دارم درهر کشور اسلامي اگر انتخابات آزاد برگزار شود، اسلام‌گراها پيروز مي‌شوند ودقيقا همين اتفاق را در مصر و ليبي و جاهاي ديگر ديديم، لذا بيداري اسلامي وحشتي در بين غربي‌ها و آمريکا و صهيونيست ايجاد کرده است.

مشاورعالي مقام معظم رهبري منشأ ساخت فيلم موهون آمريکايي نسبت به پيامبر گرامي اسلام را اعتقاد مردم به قرآن، خداوند و پيامبر دانست و اظهارداشت: روي آوردن جوانان جهان به اسلام احساس خطري را در بين استکبار به وجود آورده است که مي‌خواهند به سمت ايمان جوانان بروند تا قداست پيامبر و اسلام در بين آنان زدوده شود. لذا آمده‌اند و شخصيت اول جهان اسلام را مورد اهانت قرار داده‌اند.

وي در پاسخ به سوال مجري برنامه مبني بر اينکه آيا غربي‌‌ها سناريوي خاصي براي اينگونه حرکت‌هاي ضد اسلامي پيش بيني کرده‌اند، گفت: ساخت اين فيلم مقارن با حادثه 11 سپتامبر بود،‌ ولي مسلم است آنها به آن چيزي را که در ذهن خود مي‌پرورانند،‌ نخواهند رسيد.

حدادعادل اضافه کرد: کسي که در اين سال‌هاي گذشته نه از کار در افغانستان و در عراق سود برده و نتوانسته‌اند جلوي موج بيداري اسلامي بگيرند، با اين وسيله سعي در انحراف افکار عمومي دارند که روشن است به جايي نخواهند رسيد.

وي با يادآوري اين مطلب که بعد از انقلاب مصر سفارت رژيم صهيونيستي اولين هدف مردم در قاهره بود، گفت: امروز نيز جوانان در قاهره يک صدا اخراج سفير آمريکا را فرياد مي‌زنند و روز به روز نفرت مردم از آمريکا و حاميان آنها بيشتر مي‌شود.

مشاورعالي مقام معظم رهبري با بيان اينکه اينگونه حرکت‌ها جز به جوش آوردن غيرت جوانان، فايده ديگري ندارد، افزود: تصور مي‌کنم اختيار حاکمان آمريکايي در دست خودشان نيست. يعني صحنه‌گردانان اين ماجرا صهيونيست‌ها بودند، چرا که در خود اين فيلم اعتراف کرده‌اند که 100 صهيونيست براي ساختش کمک مالي کرده‌اند بنابراين مردم آمريکا هم اسير دست صهيونيست‌ها هستند.

حدادعادل نکته قابل توجه در انتشار اين فيلم اهانت‌آميز را مغايرت با اصل شعارهاي آمريکا مبني بر مردم‌سالاري و دموکراسي دانست و تصريح کرد: در اين سال‌هاي اخير آمريکا هر چه توانسته در مورد حقوق بشر و آزادي صحبت کرده است، اما اين نکته قابل تأمل است که آيا يک و نيم ميليارد مسلمان دنيا جزو بشريت نيستند و اهانت به مقدسات آنها و مقدس‌ترين مقدسات آنها مغاير با حقوق بشر نيست؟

نماينده مردم تهران در خانه ملت يادآورشد: اگر گربه اي در جايي کشته شود، آمريکايي‌ها به ميدان مي‌آيند و خود را مدافع آن قلمداد مي‌کنند، حالا چه شده که به نام آزادي بيان، حقوق يک و نيم ميليارد مسلمان که دلبسته پيامبرشان هستند را ضايع مي‌کنند؟ پس طبيعي است که مردم دنيا اعتقادشان به اين شعارهاي آمريکايي کمتر خواهد شد.

وي با بيان اينکه در خود‌ آمريکا احدي حق ندارد درباره هولوکاست و 11 سپتامبر تحقيق به عمل آورد،‌ اظهارداشت: بنابراين چطور وقتي پاي اهانت به پيامبر گرامي اسلام پيش مي‌آيد مدافع آزادي بيان مي‌شوند و حقوق بشر از يادشان مي‌رود؟

مشاورعالي مقام معظم رهبري نحوه واکنش مسلمانان دنيا به اين اتفاق را موثر قلمداد کرد و گفت: حتي تحليل‌گران غربي مي‌گويند که کاسه صبر مسلمانان در مقابل اهانت‌هاي مکرر شکسته شده است، يعني فريادي که در مصر، ليبي، ايران و ساير کشورهاي اسلامي شنيده مي‌شود، واکنش طبيعي مسلمانان نسبت به اين همه اهانت آمريکايي‌ها و صهيونيست‌ها در طول سال‌هاي گذشته بوده‌است.

حدادعادل ادامه داد: مسلمانان با اعتراض خود هزينه انجام اين کارها را از فايده آنها براي عاملانش بيشتر کرد و آمريکا و صهيونيست و دولت‌هاي حامي اين برنامه‌ها، منتظر زيان‌هاي بيشتري باشند.

نماينده مردم تهران با اشاره به اينکه مسلمانان نبايد فقط به خشم و اعتراض اکتفا کنند، تصريح کرد: مسلمانان کالاهاي کشورهاي هتاکي کننده را تحريم کنند؛‌ما نبايد بنشينيم آنها ما را تحريم کنند،  چرا که ملت‌ها هم مي‌توانند دولت‌ها را تحريم کنند.

وي با تاکيد مجدد بر اينکه مردم کالاهاي کشورهايي را که به مقدسات آنها اهانت مي‌کنند را خريداري نکنند، اظهارداشت: با اين کار آنها در اقتصاد خود صدمه بزرگي خواهند ديد.

حداد عادل در پاسخ به سوالي مبني بر اينکه برخي کشورهاي اسلامي هنوز واکنش منطقي‌اي به اين جريان نشان نداده‌اند، گفت: بايد صبر داشته باشيم، اين موج بيداري اسلامي که به وجود آمده، بر تمامي سرزمين‌هاي اسلامي حاکم خواهد شد؛ ما در خبرهايي که از داخل عربستان داريم، مي‌بينيم که اتفاقات خوبي در آنجا در شرف رخ دادن است.

مشاورعالي مقام معظم رهبري با بيان ايکه بيداري اسلامي دست‌هاي پنهان و آشکار هر خيانتي را برملا خواهد کرد، تصريح کرد: پيام مقام معظم رهبري مبني بر اينکه حاکمان آمريکايي بايد عاملان اين جنايات را مجازات کنند، گواه اين مطلب است که ريشه اين ماجرا بايد به کلي نابود شود.

وي در ادامه با تاکيد بر اين مطلب که اکثريت مردم در غرب نظري مخالف را با مضمون فيلم موهون آمريکايي دارند، گفت: 34 سال پيش در تابستان سال 57؛ يک نسخه از روزنامه پاريس در صفحه بزرگي عکس 100 نفر از شخصيت‌هاي بزرگ جهان را از اول تاريخ به تصوير کشيده بود و عکس پيامبر گرامي اسلام(ص) را به عنوان اولين شخصيت بزرگ دنيا معرفي کرده بود و نيوتون که اعتبار زيادي در ميان غربي‌ها دارد، شخصيت دوم اين روزنامه به حساب آمده بود.

حداد عادل همچنين به کتابي که توسط يک دانشمند اسلام‌شناس آلماني چاپ شده بود، اشاره کرد و گفت: در اين کتاب به نوعي از کج‌فهمي بعضي‌ها نسبت به شناخت پيامبر اعظم(ص) عذرخواهي کرده بود و از پيامبر به عنوان الگوي مسلمانان جهان در همه جاي دنيا ياد کرده بود.

وي درخصوص وظيفه مسلمانان در برابر جنگ فرهنگي دشمنان، اظهار داشت: همه مي‌دانند دشمن براي ادامه سلطه برجهان اسلام با استفاده از  شبكه هاي ماهوار‌ه‌اي تا وبگاه‌ها و شبكه‌هاي اينترنتي ايمان جوانان را نشانه گرفته است و وظيفه داريم در مقابله با آنها مقابله به مثل كنيم البته نه اينكه به مقدسات آنها اهانت كنيم.

حداد عادل با بيان اينكه بايد دل‌هاي جوانان پر از محبت شود، تصريح كرد: ما در ماه‌هاي اخير شاهد شدت گرفتن تلاش‌هاي استكبار براي بوجود آوردن جنگ شيعه و سني بوده‌ايم لذا در مقابل بيداري اسلامي به دنبال ايجاد يك جنگ داخلي در جهان اسلام هستند كه نمونه بارز آن را در سوريه مي‌بينيم.

وي در پايان خاطرنشان كرد: ساخت فيلم موهون، همه مسلمانان را چه شيعه و چه سني متحد كرده است و بايد به نام دفاع از قرآن و اسلام به ميدان بيايند اين فتنه ها و توطئه ها باعث وحدت جهان اسلام مي شود و توطئه جنگ داخلي شيعه و سني را خنثي مي‌كند.
انتهاي پيام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار