زنجان/

راه‌اندازی رشته فرآورده‎های بیولوژیک در مرکز علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی زنجان

رشته فرآورده‎های بیولوژیک برای اولین‌بار در استان زنجان در مرکز‎ جامع علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی زنجان راه‎اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز زنجان مدیر گروه بیوفناوری موادزیستی جهاددانشگاهی استان زنجان گفت: استان زنجان برای رشته فرآورده‌های بیولوژیک در مقطع کاردانی دانشجو می‌پذیرد، چرا که به دلیل کاربردی و مهارتی بودن این رشته، پذیرش در مقطع کاردانی برای آن، حرکت بسیار خوبی در صنایع کشور خواهد بود.

جوادی افزود:فرآوردههای بیولوژیکی از جمله آنزیم، رنگهای طبیعی، واکسن و داروها نیز از موجودات زنده تهیه می‌شود که این محصولات در صنایع مختلفی همچون داروسازی، محصولات غذایی و یا صنایع بهداشتی مورد استفاده قرار میگیرد.

وی با اشاره به اینکه با توجه به استقبال دانشجویان از این رشته، ادامه مقاطع بالاتر رشته مربوطه امکان‌پذیر خواهد بود،تصریح کرد:ازمشاغل قابل احراز میتوان به کاردانی تولید فرآورده بیولوژیک و مصرف آن‌ها در آزمایشگاههای تخصصی و کاردانی آزمایشگاه‌های کنترل کیفی فرآوردههای بیولوژیک اشاره کرد.

مدیر گروه بیوفناوری موادزیستی جهاددانشگاهی استان زنجان یادآور شد: از دیگر مشاغل قابل احراز کاردانی ضمن تولید محصولات بیوتکنولوژیک، کاردانی آزمایشگاههای تولید نگهداری حیوانات آزمایشگاهی و تحت آزمایش، کاردانی مراکز نگهداری و توزیع فرآوردههای بیولوژیک و مراکز پخش دارو میباشد.

جوادی خاطرنشان کرد: برگزاری این رشته از اول مهرماه سال‌جاری در دستور کار مرکز علمی‌کاربردی جهاددانشگاهی قرار خواهد گرفت که امیدواریم با جذب دانشجویان در این رشته بتوانیم کمک شایانی در صنعت و صنایع مختلف پزشکی انجام دهیم./س

برچسب ها: راه ، اندازی ، بیولوژیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.