وزير کشور:

پناهندگان افغاني در ايران بيمه مي‌شوند

وزير كشور گفت: ارايه بيمه براي پناهندگان مجاز در کشور در فاز اول براي افغان‌ها به زودي به مرحله اجرا درخواهد آمد.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، مصطفي محمد نجار وزير كشور ظهر امروز(شنبه) در ديدار با رئيس کميسارياي عالي امور پناهندگان سازمان ملل در جمع خبرنگاران با بيان اينكه ايران حدود سه دهه از پناهندگان و مهاجران خارجي حمايت و تمام خدمات رفاهي، آموزشي آنها را فراهم کرده است، گفت: ايران هزينه‌هاي مادي زيادي را براي ارايه خدمات و ايجاد اردوگاه‌هاي مختص پناهندگان پرداخت کرده و در اين بين نمي‌توان از هزينه‌هاي اجتماعي که به جامعه تحميل شده است، چشم‌پوشي کرد.

وي در ادامه افزود: ايران حائل بين افغانستان و ديگر كشورهاست تا پناهندگان افغاني به آن كشورها نروند پس با توجه به اين‌كه مشكلات زيادي در افغانستان توسط مدعيان حقوق بشر ايجاد شده است، بهتر است خودشان اين مشكلات را برطرف كنند و با كمك در زمينه‌ي هزينه‌ها و دادن پناهندگي به آنها در جهت رفع مشكلات موثر واقع باشند.

نجار همچنين تصريح كرد: جمهوري اسلامي ايران به دليل موقعيت جغرافيايي منحصر بفرد، از کشورهاي پناهنده‌پذير به شمار مي‌رود که تا کنون براي خدمات دهي آنها از جان و دل هزينه کرده است.

وزير كشور با تاكيد بر ضرورت كمك به افغانستان در ايجاد زيرساخت‌هاي بهداشتي، آموزشي و اردوگاه‌ها گفت: بايد در افغانستان در زمينه ايجاد اشتغال اقداماتي صورت گيرد تا پناهندگان به وطن خود بازگردند و سازمان ملل و جامعه‌ي جهاني بايد كمك كند تا پناهندگان به سلامت به كشور خود برگردند.

وي با بيان ينکه در ديدار امروز خود با آنتوني  گوترس در خصوص تصميم بيمه درماني پناهندگان اتخاذ شده است، اظهار داشت: ارايه بيمه درماني براي پناهندگان مجاز در کشور در فاز اول براي افغان‌ها به زودي به مرحله اجرا درخواهد آمد.

نجار در پايان خاطرنشان كرد: در جمهوري اسلامي ايران بيشترين سرمايه‌گذاري در راستاي امكانات آموزشي و بهداشتي اتفاق افتاده است و در زمينه بحث اشتغال و بيمه درماني نيز جمهوري اسلامي اقداماتي كرده است كه براي اولين بار در دنيا اتفاق افتاده است كه فاز اول آن براي پناهندگان افغان خواهد بود.
انتهاي پيام/س2


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار