سخنگوي كميسيون فرهنگي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

نمايندگان از پاسخ‌هاي وزير ارشاد قانع نشدند/ احتمال طرح سوال در صحن علني

سخنگوي كميسيون فرهنگي گفت: وزير ارشاد به همراه معاونين سينمايي و امور مجلس در جلسه كميسيون فرهنگي حضور يافتند و به سوالات نمايندگان پاسخ دادند اما نمايندگان از پاسخ آن‌ها قانع نشدند.

سيدعلي طاهري در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با اشاره به برگزاري جلسه ديروز كميسيون فرهنگي گفت: جلسه كميسيون فرهنگي با حضور وزير ارشاد و معاونين سينمايي و امور مجلس وزارت ارشاد برگزار و طي آن به سئوالات نمايندگان پاسخ داده شد.

وي تصريح كرد: چون يكي از طراحان سئوال در جلسه حضور نداشت پرسيدن سوال او منتفي شد و سپس سئوال الياس نادران درباه فيلم لاله مطرح شد كه پاسخ‌هاي وزير ارشاد و معاون سينمايي براي الياس نادران قانع‌كننده نبود.

طاهري درباره سئوال حجت‌الاسلام رسايي درباره مجوز پخش فيلم گشت ارشاد در شبکه سينماي خانگي گفت: جواب‌هاي سيد محمد حسيني وزير فرهنگ و ارشاد اسلامي و جواد شمقدري معاون سينمايي وزير ارشاد باز هم  طراح سوال را قانع‌ نكرد.

نماينده مردم گلستان افزود: كميسيون فرهنگي از دولت انتظار دارد كه حرمت اشخاص حفظ شود چرا كه در حاشيه CD يكي از اين فيلم‌ها حرمت اشخاص زير سئوال رفته است.

وي ادامه داد: اين كميسيون خواهان اجراي قانون توسط وزارت ارشاد است لذا اين وزارتخانه بايد در اجراي احكام الهي كه در اين فيلم‌ها به آن بي‌توجهي شده اهتمام جدي‌تري از خود نشان دهد.

سخنگوي كميسيون فرهنگي در پايان خاطرنشان كرد:‌ طبق قانون اگر نمايندگان از پاسخ سوالات مسئولان قانع نشوند، گزارش آن را به صحن علني مي‌فرستند اما در اين باره كميسيون فرهنگي تا روز سه‌شنبه تصميم خود را مي‌گيرد و نتيجه قطعي را اعلام مي‌كند.

انتهاي پيام/ب2

برچسب ها: کمیسیون ، فرهنگی ، مجلس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار