جدال خونین "زتا" و "سینالئو" برای همراهی با مافیای آمریکا +عکس

سردمداران هر یک از کارتل‌‌ ها سعی دارند با کشت ‌و کشتار رقیبان و ایجاد وحشت، کنترل راه‌‌های عبور محموله‌‌ های قاچاق به امریکا و بازار مواد مخدر را در دست بگیرند.

به گزارش مجله شبانه باشگاه خبرنگاران، همین چند روز پیش بود که رییس جمهور مکزیک، در گفتگو با یک رسانه روسی این سوال را مطرح کرد که چرا هیچ کس به امریکا و مافیای شناخته شده توزیع موادمخدر در این کشور فشاری وارد نمی کند تا بخشی از واردات موادمخدر به این کشور گرفته شود؟ این موضوع مهم البته طبق معمول با بی تفاوتی رسانه های غربی و مسئولان آمریکایی همراه شد.

درگیری‌ کارتل‌‌ های مواد مخدر در مکزیک یکی از همان تبعاتی است که مردم همسایه امریکا باید برای تامین مواد مافیای امریکایی بکشند. این بار 17 تن در قتل‌ عام‌‌ های خشونت‌آمیز قاچاقچیان مکزیکی کشته شدند.



پلیس اجساد قربانیان را که تکه ‌تکه شده بودند در یک مزرعه در شهر ال ‌آلتوتیزاپان بین مرز جالیسکو و مشوآکان مکزیک پیدا کرده ‌اند. هویت مردان کشته شده هنوز مشخص نشده و تمامی اجساد بدنشان برهنه بود و زنجیر‌هایی به دور گردن داشتند.

مانند گذشته، قربانیان این فاجعه خشونت ‌آمیز در جای دیگری کشته شده ‌اند و سپس به این محل منتقل شدند. به گفته مقامات مکزیک این خونریزی‌‌ها در جنگ انتقامجویانه بین کارتل‌‌ های مواد مخدر انجام می‌ گیرد و سردمداران هر یک از کارتل‌‌ ها سعی دارند با کشت ‌و کشتار رقیبان و ایجاد وحشت، کنترل راه‌‌های عبور محموله‌‌ های قاچاق به امریکا و بازار مواد مخدر را در دست بگیرند.

در این درگیری‌‌های خشونت ‌آمیز کارتل‌‌ هایی چون zeta و sinaleo در رأس هرم قدرت قرار دارند.
خونریزی‌‌ ها و کشتار‌های وحشتناک طی سال‌‌های اخیر در کشور مکزیک رو به افزایش گذاشته است و هفته های گذشته نیز تیراندازی در منطقه جالیسکو 20 نفر کشته و 2 نفر مجروح به جا گذاشت.

بر اساس آمارها بیش از 47500 نفر در پی درگیری‌‌های خشونت ‌آمیز باند‌های قاچاق مواد مخدر از زمان ریاست جمهوری فیلیپ کالدرون تاکنون کشته شده ‌اند، اگرچه برخی گروه‌‌های مدنی و فعالان اجتماعی معتقدند که تعداد کشته‌ شدگان بیش از این رقم هاست.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار