شفيعي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران تاكيد كرد

تهدديد امنيت اجتماعي از سوي مجرمان رايانه‌اي

يك وكيل پايه يك دادگستري گفت: مجرمان در فضاي مجازي امنيت مردم را تهديد مي‌كنند، نيروي انتظامي و قوه قضاييه، خواب آرام را از اين مجرمان بگيرند.

مسعود شفيعي در گفتگو با خبرنگار حقوقي قضايي باشگاه خبرنگاران، با اشاره به جرايم رايانه اي و فضاي مجازي اظهار داشت: مجرمان رايانه‌اي امنيت مردم را به خطر انداخته‌اند و بايد براي جلوگيري از اين جرايم راهكارهاي جدي در نظر گرفت.

اين وكيل پايه يك دادگستري ادامه داد: هر روز در گوشه و كنار كشور با پرونده هاي جديدي از جرايم اينترنتي و مجازي مواجه مي شويم و اين در حالي است كه عده‌اي از مردم جامعه بر اثر اين جرايم مال و آبروي خود را از دست مي‌دهند.

شفيعي با اشاره به برخي مجازات‌هاي پيش بيني شده در اين زمينه افزود: قانون، مجازات‌هاي مختلفي را براي جرايم اينترنتي در نظر گرفته است كه شامل جزاي نقدي، حبس و حتي اعدام است.

وي ادامه داد: افرادي كه تصاوير و فيلم‌هاي خصوصي ديگران را در فضاي مجازي منتشر و موجب هتك هيثيت آنها شوند، حبس تا شش ماه  و  پرداخت جزای نقدی در نظر گرفته، ضمن اين كه براساس قانون در موارد اخاذي و كلاهبرداري مالي نيز شامل مجازات حبس تا 5سال، جزاي نقدي و جبران خسارات ناشي از اين بزه، تعيين شده است.

اين وكيل پايه يك دادگستري خاطرنشان كرد: مجرمان در فضاي مجازي امنيت مردم را تهديد مي‌كنند،  نيروي انتظامي و  قوه قضاييه، خواب آرام را از اين مجرمان بگيرند.

"انتهاي پيام"/پ3

برچسب ها: مسعود ، شفیعی ، وکیل ، جرایم ، رایانه ، مجرم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار