دانش آموزان در هفته اول مهر رایگان به مدرسه می روند ؛

تمام بخش های مختلف شهر در آستانه بازگشایی مدارس در ستاد استقبال از مهر قلم هماهنگند.

معاون حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران از هماهنگی و گفت: دانش آموزان و دانشجویان هفته اول مهر ماه بدون پرداخت هیچ گونه هزینه ای می توانند با اتوبوس و مترو تردد کنند.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران ، تشکری هاشمی معاون حمل ونقل و ترافیک در تمام  مناطق 22 گانه،  هماهنگی  بین بخش های مختلف صورت گرفته و نکته ی دیگر این است که برای اولین بار یک سامانه ی ویژه ی معلولین و جانبازان افتتاح شده و به نظر می رسد تحول خوب و جهشی بوده که مهر امسال را از سال های دیگر متمایز می کند.
 وی در ادامه افزود: ورود همزمان 90 واگن به متروی تهران کارکوچکی نیست،‌350 ظرفیت به آن اضافه شده ،‌و 50 دستگاه اتوبوس نسل جدید تندر و ارد بخش خدمات دهی خواهد شد که دارای 2 سمت در هستند وهمزمان با مهر بصورت صد درصد وارد مدار حمل ونقل خواهند شد.
 وی تصریح کرد: ورود اتوبوس های مدرن چرخه ی اتوبوس رانی  می شود که به   لحاظ کیفی و تکنولوژی بالا ساخته شده است که در چرخه ی اتوبوس رانی بکار گرفته خواهد شد.
وی در ادامه اظهار داشت: جهت ایمن سازی عابران پیاده،‌ ایمن سازی عابران پیاده در دو نقطه زیر گذر وجود دارد در میدان آزادی در عرض بزرگراه جناح و شهید لشکری بای ورودی اماکن تردد مسافرین مترو و اتوبوس و عابرینی که از سطح عبور می کنند فراهم می آورد اما به دلیل مشکلات این زیر گذر هنوز به بهره برداری نرسیده اما در یکی دو ماه آینده  به بهره برداری  کامل خواهد رسید .
وی درخصوص جانپناه ها که در معابر پر عرض قرار دارد اذعان کرد:  این جانپناه ها در معابر پر عرض ساخته می شود تا عابر ین بتوانند با ایمنی بیشتر عبور کنند.
 وی با تاکید بر اینکه 15 واگن به حجم واگن های موجود در تهران اضافه کرد در مهر امسال شاهد اطلاعات شهری و تصاویر  ترافیکی از طریق 22  مانیتور در شهر تهران هستم تا تصاویر ترافیکی در بخش های مختلف شهر برای شهروندان نمایان می شود.
 وی ادامه داد:  ممانعت از عبور افراد از چراغ قرمز ، دوربین های استارت می خورد که از ورود افراد اتومبیل ها در تمام نقاط ترافیکی انجام می شود و با این تجهیزات امیدواریم کمترین حادثه رو داشته باشیم
وی خاطر نشان کرد: به سال قبل  کاهش پیدا کرده و در سرویس  مدارس هیچ مشکلی پیش نخواهد آمد و هر ساله با این اتفاق  روبه رو هستیم که ناوگان حمل ونقل 2 بار شهروندان را بین مبدا و مقصد جابه جا می کند وحوادث منجر به حادثه 20 درصد کاهش پیدا می کند./ف

 

 

برچسب ها: مدارس ، بازگشایی ، هیچ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار