فولادگر در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

اگر دولت بازار ارز را به حال خود رها کند، نتايج منفي زيان‌باري به وجود مي‌آيد

عضو کميسيون صنايع و معادن گفت: اگر دولت بازار ارز را به حال خود رها کند و با توجه به فشارها و تحريم‌هاي جهاني و روش‌هاي اخلال‌گرانه برخي سودجويان نتايج منفي زيان‌باري به وجود مي‌آيد.

حميدرضا فولادگر نماينده مردم شهر اصفهان در مجلس شوراي اسلامي در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران ، در ارتباط با نتايج جلسه روز چهارشنبه مجلس در باره بازار ارز اظهار داشت: به دليل مفصل بودن مذاكرات جلسه امروز را به صورت غيرعلني برگزار كرديم و با توجه به پيگيري‌هايي كه نمايندگان در مجلس شوراي اسلامي انجام دادند قرار شد كه با عزمي كه ايجاد شده مسائل بازار ارز با دقت بيشتر مديريت شود.

وي با اشاره به قانون برنامه پنجم توسعه گفت: دولت مكلف است كه نظام ارزي كشور را به صورت شناور، مديريت كند؛ اين بدان معناست كه بايد هم به عرضه و تقاضا و مبادلات ارزي نگاه کنيم و از طرفي ديگر بايد تقاضا را مديريت كنيم.

اين نماينده مجلس تاكيد داشت:‌ اگر بازار ارز رها شود و دولت هم بازار ارز را به حال خود رها کند و با توجه به فشارها و تحريم‌هاي جهاني و روش‌هاي اخلال‌گرانه برخي سودجويان نتايج منفي زيان‌باري به وجود مي‌آيد.

فولادگر در ادامه خاطرنشان كرد: اگر دولت در اين زمينه دخالت به موقع نداشته باشد و يا با سوء مديريت همراه باشد نتايج منفي ديگري هم قطعا به بار خواهد آمد لذا نظارت و دخالت بايد به موقع و به جا باشد كه بتوانيم آنچه كه برنامه پنجم توسعه بر آن تاكيد دارد را عملي كنيم.

وي در پاسخ به اين سوال كه چه تصميم‌هايي براي بهتر شدن وضعيت بازار گرفته شده است، گفت: اعمال مديريت و نظارت در بازار ارز از سوي مسئولان و اينكه به مقدار تقاضاها در كشور بهتر جواب دهند از راه‌هاي مناسب در اين راستا است.

نماينده مجلس شوراي اسلامي در پايان با تاکيد بر اينکه بايد به سوي نظام تك‌نرخي برويم، خاطر نشان كرد:‌ تك‌نرخي به معناي نرخ غيرواقعي نيست بلكه براساس عرضه و تقاضا و با مديريت كردن تقاضا در كشور مي‌خواهيم از اين آشفتگي خارج شويم.

انتهاي پيام/
برچسب ها: فولاد گر ، مجلس ، تک نرخی ، ارز ، تقاضا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار