بجنورد/

پرداختن به سیره امام رضا(ع) شوق و انگیزه هنرمندان را دو چندان می کند

تنی چند از بازیگران و هنرمندان حاضر در نهمین دوره جشنواره تئاتر رضوی ضمن تاکید براهمیت این جشنواره پرداختن به زوایای زندگی امام رضا (ع) را سبب افزایش شوق و انگیزه هنرمندان دانستندو حمایت ویژه از این جشنواره را خواستار شدند.

 

 

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد ؛ سروش طاهری، از بازیگران فعال عرصه تئاتر کشور و از بازیگران اثر نمایشی " منهای یک" یکی از آثا راه یافته به بخش نهایی این جشنواره در حاشیه این جشنواره نفس برگزاری آن را خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: گرو ه های شرکت کننده، مکان برگزاری و هیئت داوران ملاک خوبی برای ارزیابی یک جشنواره است اما باید گفت در جشنواره تئاتر رضوی شاهد کمرنگ شدن آثار خوب شرکت کننده هستیم که این امر چندان خوشایند نیست.

وی با بیان اینکه یک هنرمند برای شرکت در جشنواره باید از انگیزه درام کافی برخوردار باشد اظهار داشت: نوع برگزاری جشنواره و حضور در کنار آدمهای بزرگ عاملی موثر در ایجاد انگیزه ها است.تصریح کرد: این جشنواره نیازمند حمایت های دولتی بیشتری است.

وی افزود: حمایت های مالی از جشنواره حمایت معنوی را نیز به دنبال دارد.

وی به فقر متون نمایشی در جشنواره های موضوعی اشاره کرد و گفت: هر چند از یک متن خوب، شاهد خلق یک اثرنمایشی خوب خواهیم بود، اما احساس امنیت در هنرمند انگیزه های آن ها را برای ارایه کار خوب دو چندان می کند چیزی که امروزه کم تر شاهد آن هستیم.

وی خاطرنشان کرد: باید فضایی ایجاد شود تا هنرمند بتواند به بهترین شکل در آن فضا حرکت کند.

*فاطمه خادم موحدی، بازیگر نقش "زهره "در اثر نمایشی "غروب سرد مشهدی "که نخستین حضورش را در جشنواره سراسری تئاتر رضوی تجربه می کند، گفت: این جشنواره از جایگاه ویژه ای برخوردار است و این اتفاق انگیزه هایی را در هنرمندان به ویژه جوانان ایجاد می کند.

وی به استقبال خوب تماشاگران از این جشنواره اشاره کرد و اظهارداشت: تداوم جشنواره هایی از این دست در ترویج فرهنگ رضوی اثر گذاراست.

*نیلوفراشبهی، از دیگر بازیگران اثر نمایشی "غروب سرد مشهدی" است که هم عقیده و هم هدف با کارگردان این نمایش در موضوعیت جشنواره را از دلایل مهم حضورش در این جشنواره عنوان کرد و بیان داشت: این جشنواره بستر مناسبی برای پرداخت بهتر به زوایای مختلف زندگی امام رضا (ع) است.

*مهدی حسنی، آهنگ ساز نمایش" دو چرخ موازی " در رابطه با میزان اثرگذاری بهره گیری از موسیقی زنده در هنر تئاتر گفت: از آن جایی که تئاتر هنری زنده است استفاده از موسیقی زنده در ارتقاء سطح کار بسیار اثر گذار است و مخاطب شکل بهتری می تواند با آن ارتباط برقرار کند.

وی به استقبال خوب مردم بجنورد از جشنواره تئاتر رضوی اشاره کرد و اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده مردم در سال های گذشته امسال حضور کم تری را شاهد بودیم .

*حسنی، اختصاص بودجه بیشتر به این جشنواره و حمایت های مرکز هنرهای نمایشی و دبیرخانه جشنواره بین المللی امام رضا(ع) رادرافزایش ارتقاء جشنواره موثر دانست و برمد نظر دادن اعتبار ویژه و بیشتر نسبت به این مقوله تاکید کرد.

*مهران سلیمانی پاک ، به جایگاه ارزشمند جشنواره تئاتر رضوی در کشور اشاره کرد و بیان داشت: این جشنواره رونق خاصی به نمایش هایی که با این مضمون در کشور تولید می شود، ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: تفاوت این جشنواره با دیگر جشنواره های کشور به دلیل موضوعیت آن و پرداخت ویژه به زوایای زندگی امام رضا(ع) است و همین امر سبب می شود تا هنرمندان با شوق بیشتری در این جشنواره شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد:البته شاهد پیشرفت هرچه بیشتر این جشنواره به لحاظ کیفی هستیم.

*علیرضا مهران، بازیگر نقش "نوید" در نمایش "منهای یک" که اولین حضورش در خراسان شمالی را تجربه می کند، گفت: از آن جایی که مجموعه بازیگران و کارگردان ها حرفه ای بودند و هر بازیگر نیز فعالیت در کنار اعضای حرفه ای را می پسندید و در این کارو این جشنواره حضور یافتم .

وی با بیان اینکه هر جشنواره می تواند خوب یا بد باشد، افزود: یکی از محاسن جشنواره تئاتر رضوی این است که سعی می شد در آن از آثار کیفی استفاده شود.

وی با اشاره به این که نخستین بار است که به این استان سفر می کنم از استقبال خوب مردم ابراز رضایت کرد و بیان داشت: حضور قشر جوان در اجرای اول کار حس خوب و انگیزه ای را در بازیگران ایجاد کرد./س

برچسب ها: جشنواره ، رضوی ، هنرمندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.