به بهانه اتمام چهارمين جشنواره اميد؛

پيام دهكردي: تمام تلاشم ارتقاء جشنواره اميد در دوره‌هاي بعدي است

ارتقا دادن جشنواره اميد در بخش‌هاي مختلف به منظور نيل به اهداف مدظنر و اشتغال‌زايي و كارآفريني براي هنرجويان تمام تلاش من است.

پيام دهكردي دبير چهارمين جشنواره اميد در گفتگو با خبرنگار حوزه تئاتر باشگاه خبرنگاران در خصوص برگزاري اين جشنواره و آثار شركت كننده گفت: تمامي جريان‌هايي كه قرار است به نوعي شكل گرفته و به روي پاي خود بايستد. رشدي مثل رشد يك گياه دارد كه تدريجي و كند است. به خصوص اينكه در حوزه‌هاي زيرساختي مثل آموزش و پژوهش باشد.
وي افزود: خوشبختانه در اين 4 دوره و در جشنواره اميد اين اتفاق افتاده است و در مجموع در فرايندي قرار داريم كه ايده‌آل نيست اما خوشايند است.
دهكردي بيان كرد: تمامي كوششم را به كار مي‌گيرم تا اين جشنواره را در دوره‌هاي بعدي ارتقا ببخشم و اميدوارم اين اتفاق روي دهد.
وي گفت: در رابطه با تفاوت‌هاي وجود در برگزاري جشنواره چهارم با دوره‌هاي پيشين در  آن دوره‌ها حاميان مالي زيادي داشتيم كه به مانند سهيم شدن در يك عمل خير و براي يك اتفاق مهم فرهنگي همكاري مي‌كردند، اما امسال آن‌ها را نداشتيم كه به نظرم به دليل نبود فرهنگ به عنوان يك ضرورت نيز بوده است.
دهكردي ادامه داد:‌ به همين خاطر بين برگزار كردن و يا برگزار نكردن اين جشنواره مانده بودم، اما تصميم گرفتم با وجود بدهي‌هاي سنگين آن را برگزار كنم.
دهكردي گفت: براي برگزاري اين جشنواره 2 دليل بزرگ  داشتم، ابتدا اين كه استاد سمندريان كه هميشه مي‌خواست ما كار كنيم و فعال باشيم ديگر در بين ما نيست و بهتر است اين اتفاق بيفتد و دوم اينكه با نگاه‌هاي نگران‌ كساني روبرو بودم كه چشم به برگزاري اين جشنواره  داشتند به همين خاطر با هزينه شخصي و تمام توانم جشنواره را برگزار كردم.
وي با اشاره به اينكه اساس اين جشنواره بر اشتغالزايي و كارآفريني است اظهار كرد: برخي از هنرمندان جواني كه اكنون در گروه‌هاي نيمه‌حرفه‌اي و يا حرفه‌اي حضور دارند. كساني بودند كه از جشنواره اميد آغاز كردند و اكنون دارد بازار كار حرفه اي  شدند و اين مسئله بسيار مهمي است.
دبير چهارمين جشنواره اميد در خصوص وضعيت اجراي عمومي برگزيده‌هاي جشنواره گفت:‌برنامه ا جراي عمومي آثار شركت كننده در  جشنواره اميد احتياج به برنامه‌ريزي و يك سازو كار رسمي و مدون و مصوب دارد و به طور حتم بايد تحت پوشش و نظر مركز هنرهاي نمايشي باشد كه آن مركز نيز قوانين مربوط به خودش را دارد.
وي ادامه داد: تلاش مي‌كنم بين آثار منتخب اين جشنواره و مركز هنرهاي نمايشي به مانند يك پل باشم.
دهكردي تصريح كرد:‌ جشنواره اميد به خودي خود امكاناتي براي حمايت از گروه‌ها به منظور اجراي عمومي ندارد، اين جشنواره بليت‌فروشي ندارد و مخاطبانش نيز خاص هستند.
وي افزود:‌ كار ما معرفي نيروهاي جوان است و به طور قطع نهادهايي مثل مركز هنرهاي نمايشي متولي آن هستند.
وي در خصوص بخش هاي ديگر اين جشنواره گفت:‌ جشنواره اميد هنرهاي متنوعي مثل شعر، عكاسي،‌موسيقي و تجسمي را شامل مي‌شود. رسيدن به اين چشم‌انداز حركتي مدون و كند مي‌خواهد زيرا با يك رويكرد دانشجويي پيش مي‌رود.
دهكردي اضافه كرد:‌ امسال كارگاه شعر داشتيم و اين اتفاق دورخيزي براي اضافه شدن بخش شعر به جشنواره در سال آينده است.
گفتني است چهارمين جشنواره اميد 31 شهريور به كار خود پايان داد. /ص
برچسب ها: پیام ، دهکردی ، جشنواره ، تئاتر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار