گروه یاران به سرپرستی افلیا پرتو به تازگی کنسرتی را ویژه بانوان در فرهنگسرای برپا کرد وبانوان علاقمند از این برنامه که تنها به مدت یک شب برگزارشد ،استقبال فراوانی به عمل آوردند.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، افلیا پرتو طی گفت و گویی با سایت فرهنگسرای نیاوران در این خصوص گفت : من از سال 77 با خانم  خاطره پروانه که  مدت زیادی بود کار نمی کردند، صحبت کردم . اولین کارم را با ایشان شروع کردم و متجاوز از 40 برنامه  را باهم کار کردیم که اولین کارم همزمان بود با تولد حضرت زهرا(س). تا زمانی که خاطره پروانه فوت کردند یعنی سال 88 ، بعد از فوت ایشان  طبیعتا پیشنهادات زیادی به من شد ولی چون سابقه کار  با خانم افسانه ملک را داشتم و  با توجه به همفکر بودنم با ایشان در اسفند 89 یک برنامه با ایشان داشتم .در این کار من به همراه خانم عقیلی که استاد دف هستند و خانم افسانه ملک  که خواننده هستند و بنده که هم سرپرست گروه بودم هم نوازنده پیانو بودم  این کنسرت را برگزار کردیم.

پرتو در رابطه با چیدمان قطعات اضافه کرد : در موسیقی ما نباید قدما نادیده گرفته شوند .چیدمان قطعات  در این کنسرت منطبق بر روال موسیقی ایرانی  پیش درآمد کارهای تکنوازی و آواز بود وآخر سرهم  رنگ که اجرا شد .

او افزود : در ایران شنونده ها قطعاتی که می شناسند را بیشتر دوست دارند  یعنی حتی در برنامه های ما می گویند ما فلان قطعه رو نمی شناختیم که من می گویم لزومی ندارد شما بشناسید ،آمدید که بشناسید .ما باید همه نوع موسیقی اجرا کنیم و همه  را معرفی کنیم اما بر اساس تجربه شخصی خودم  ، دیدم مخاطبین از قطعاتی که می شناسند بیشتر استقبال می کنند.

پرتو خاطر نشان کرد : ما پیش از این آهنگساز خانم داشتیم خود من نیز آهنگسازی می کردم . اما باید این آهنگها محل اجرا داشته باشند در حال حاضر کسی حاضر نیست آهنگی بسازد زیرا تعداد اجرا ها کم شده است . مثلا الان گروه یاران ما سال 89 اجرا داشته تا کنون و الان ترجیحا اگر آهنگساز خانمی هم باشد کارش را می دهد به گروه هایی که مرد هستند. سالهای سال ما در برنامه های مختلف حضور داشتیم ولی وقتی  اختتامیه می شد یک کلمه از گروه های بانوان اسمی به زبان نمی آمد و حتی یک برگه تقدیر نامه  هم به ما ندادند .ما کار می کنیم به خاطر اینکه وظیفه است  یعنی فکر می کنیم ما که سنی ازمان گذشته و تجربیاتی داریم ،باید کار کنیم تا جوان تر ها بتوانند دنبال ما بیایند نسل جدید موسیقی خیلی خوب کار می کند و من صداهای خوب از آنها می شنوم . کسی که می خواهد در این را کار کند باید زحمت زیادی بکشد .   

وی در پایان با اشاره به محیط دوست داشتنی فرهنگسرای نیاوران برای اجراهای کنسرت بانوان گفت : ما در فرهنگسرای نیاوران برنامه زیاد اجرا کردیم و دوست داریم اینجا کار کنیم .این محیط بسیار دوست داشتنی است. در برخی از مراکز دیگر به علت بسته بودن محیط  ومحدودیت ساعت اجرا برای موسیقی بانوان اجرا سخت است. همیشه بدترین ساعت ها را به موسیقی بانوان دادند و لی این فرهنگسرا را همه دوست دارند چه هنرمند چه مردم و مخاطبین./ي2
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار