ولايتي در جمع خبرنگاران:

خارج کردن منافقين از ليست تروريست‌ها نشانه ورشکستگي سياسي آمريکاست/ آماده ادامه مذاکرات هستيم

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل با بيان اين که ايران هيچ موقع از مذاکره خودداري نکرده و آماده مذاکرات هستيم، گفت:‌ خارج کردن گروهک منافقين از ليست تروريست‌هاي آمريکا نشانه ورشکستگي سياسي اين کشور است.

به گزارش خبرنگار دفاعي -امنيتي باشگاه خبرنگاران، علي اکبر ولايتي مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل در حاشيه مراسم افتتاحيه سال تحصيلي 91-92 دانشگاه عالي دفاع ملي در جمع خبرنگاران با اشاره به اقدام آمريکا در خروج نام گروهک تروريستي منافقين از ليست تروريست‌ها اظهار داشت: اين اقدام، نشانه ورشکستگي آمريکا است چرا که منافقين قبلا اعلام و قبول کرده بودند که تروريست هستند؛ مخصوصا با انفجارهايي که در ايران صورت داده بودند.

وي ادامه داد: آمريکايي‌‌ها به اين نتيجه رسيدند که سياست‌شان در مقابل ايران به بن بست رسيده است.

مشاور مقام معظم رهبري در خصوص احتمال تغيير سياست‌هاي کلي نظام جمهوري اسلامي ايران با توجه به شرايط کنوني منطقه و فرا منطقه تصريح کرد: ‌سياست کلي جمهوري اسلامي ايران همچنان مثل گذشته است و هيچ تصميمي بر تغيير سياست‌ها گرفته نشده است.

وي گفت: جمهوري اسلامي ايران همچنان بر سياست‌هاي استوار گذشته خود که پايه گذار آن امام(ره) بودند و امروز مقام معظم رهبري نيز بر آن تاکيد دارند، پاي‌بند است.

ولايتي در خصوص آخرين اطلاعات از مذاکرات آتي ايران و گروه 1+5 گفت: ايران هيچ موقع از مذاکره خود داري نکرده و هر وقت گروه مقابل آماده مذاکره باشد، جمهوري اسلامي ايران هم آماده مذاکره است.

ولايتي اضافه کرد: دبير عالي شوراي امنيت ملي کشورمان همواره آمادگي خود را براي شرکت در مذاکرات اعلام کرده و اين سياست ثابت جمهوري اسلامي ايران است.

مشاور مقام معظم رهبري در امور بين الملل همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا سياست جمهوري اسلامي ايران در مذاکرات 1+5 تغيير کرده است يا خير گفت:‌ سياست ايران کاملا ثابت و معلوم بوده و ما بر حقوق جمهوري اسلامي ايران پافشاري مي‌کنيم و مي‌گوييم که بر اساس قرار داد NPT حق استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي را داريم.

وي در خاتمه خاطرنشان کرد: NPT به هر کشوري اجازه داده تا از انرژي صلح آميز هسته‌اي استفاده کند و ما هم براساس اين قرارداد بر استفاده صلح آميز از انرژي هسته‌اي پاي‌بنديم.

انتهاي پيام/ش3

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار