تبریز/

حمایت از نویسندگان و ناشران و خرید کتب نفیس می تواند فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: توزیع بن کتاب، حمایت از نویسندگان و ناشران و خرید کتب نفیس و فاخر موفق می تواند فرهنگ کتابخوانی را ترویج دهد.

 

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، فرهنگی دربازدیدازنمایشگاه کتاب اظهار داشت: فراهم نمودن زیرساخت‌های فرهنگی، لازمه توسعه ارزش‌ها و باورهای مورد تایید آموزه های دینی در سطوح مختلف فردی و اجتماعی است.

وی با تاکید بر این‌که بدون توجه به مؤلفه‌های پیش‌نیاز فرهنگی نمی توان انتظار توسعه ارزش ها و آرمان‌های اصیل دینی و انقلابی داشت، خاطرنشان کرد: توسعه نمایشگاه‌های فرهنگی از قبیل نمایشگاه کتاب نیازمند اقتضائاتی است که بایستی مسؤولان توجه مضاعفی نسبت به این مقوله داشته باشند.

فرهنگی گفت: با توزیع بن کتاب میان اقشار مختلف، حمایت از نویسندگان و ناشران، نظارت بر بازار نشر و فروش کتاب، خرید کتب نفیس و فاخر برای تشویق نویسندگان و ناشران موفق می توان فرهنگ کتابخوانی را بیش از گذشته ترویج داد.

نماینده مردم تبریز در مجلس با تقدیر از دست‌اندرکاران برگزاری دهمین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز تصریح کرد: تداوم برگزاری این رویداد مهم فرهنگی در منطقه شمال غرب همواره با بازخورد مهم فرهنگی اجتماعی همراه بوده است.

وی استقبال ناشران برجسته و موفق سراسر کشور برای حضور در این نمایشگاه را نشان دهنده اهمیت آن دانست و تصریح کرد: نمایشگاه کتاب تبریز همواره یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی کشور محسوب می شود، از این رو ناشران موفق کشور و دیگر کشورهای همسایه برای حضور استقبال قابل توجهی از خود نشان می دهند.

دهمین نمایشگاه بین المللی کتاب تبریز از هشتم تا چهاردهم مهرماه در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی این شهر گشایش یافته و یک هزار ناشر با یکصد و ده هزار عنوان کتاب در آن حضور دارند .

نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها نیز به صورت همزمان در محل دایمی نمایشگاه های تبریز گشایش یافته است/س

برچسب ها: حمایت ، کتب ، کتابخوانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.