رضايي در نمايشگاه ياد ياران:

سپر دفاعي ايران مانع بزرگي در مقابل تهاجم آمريکا و اسرائيل است

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس گفت: اسرائيل و آمريكا بارها قصد حمله به ايران را داشتند ولي سپر امنيتي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران مانعي بزرگ بر سر راه آنها بوده است.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، محسن رضايي دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در مراسم اختتاميه نمايشگاه ياد ياران كه شب گذشته در بوستان لاله برگزار شد، ضمن گراميداشت هفته دفاع مقدس و تشكر از بانيان برگزاري اين نمايشگاه، گفت: هفته دفاع مقدس گرامي‌داشت يك حادثه بزرگ و مهم است كه فراتر از عصر دوران خودش بوده كه تاريخ ملت ايران را در برگرفته است.

وي ادامه داد: تاريخ دفاع مقدس يك گنج پايان ناپذير بود كه به نوعي ترسيم اعتقادات، معنويات و فداكاري‌هاي ملت عزيز ايران است.

رضايي با بيان اين كه در جنگ نابرابر هشت ساله، ملت ايرن براي اولين بار روي پاي خود ايستادند و موفق شدند پنج استان را از اشغال دشمن بيرون بكشند، اظهار داشت: رزمندگان فداكار سنگر به سنگر جنگيدند و حتي يك وجب از خاك كشورمان را به دست دشمن ندادند و اگر فقط يك شهر هم در دست دشمن بود امروز سرافكنده بوديم ولي همه شهرها با ايثار و فداكاري رزمندگان و لطف خداوند آزاد شد.

فرمانده اسبق سپاه پاسداران تصريح كرد: فرهنگ دفاع مقدس نيرويي را به وجود آورده است كه اگر الان كشوري بخواهد به ما حمله كند همان نيروي بازدارنده از جنگ مانند يك سپر امنيتي بالاي سر ايران است.

وي افزود: اسرائيل و آمريكا بارها قصد حمله به ايران را داشتند ولي همان سپر امنيتي و دفاعي جمهوري اسلامي ايران مانعي بزرگ بر سر راه آنها بوده است.

رضايي قدرت بازدارنده ايران را دومين دستاورد كشور پس از پيروزي نظامي در جنگ با رژيم بعثي عراق دانست و افزود: ملت ايران براي اولين بار در جنگ نابرابر به خود تكيه كرد و بايد دانست كه شيريني فتح خرمشهر را زماني مي‌شود درك كرد كه امروز دشمنان با تمام ساز و كارها توان حمله به ايران را ندارند چرا كه يك نيروي توانمندي توليد شده كه ملت ايران را سرافراز كرده است.

فرمانده سپاه در دوران دفاع مقدس با بيان اينكه نيروي بوجود آمده از دل جنگ، قدرت دفاعي را بوجود آورده است كه از ملت ايران و كيان انقلاب اسلامي دفاع مي‌كند، تصريح كرد: مهمترين كار شهدا اين بود كه امنيت ملي را بيمه كردند؛ تاريخ ايران جنگ‌هاي زيادي را تجربه كرده است اما هيچ جنگي به عظمت دفاع مقدس نبوده است.

وي اضافه كرد: در اوايل جنگ يك تباني صورت گرفته بود و در قالب آن شوروي و آمريكا يعني همان شرق و غرب معروف به صدام براي جنگ عليه ايران كمك مي‌كردند.

رضايي با يادآوري اين نكته كه تا پيش از پيروزي انقلاب اسلامي ما شهرهاي مهمي از جمله سمرقند، بخارا، گنجه و... را از دست داده بوديم، گفت: اين‌بار هم در جنگ هشت ساله پنج استان را از ما جدا كرده بودند ولي همه ديدند كه ما حتي يك سانت هم از خاك اين استان‌ها را به آنها نداديم.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: هر آنچه كه شما فكر مي‌كنيد دشمنان در جنگ هشت ساله عليه ما به كار گرفتند، شيميايي زدند، مدارس را بمباران كردند، جنگ شهرها را انجام دادند، به كشتي‌هاي ما حمله كردند و هرچيزي كه از نظر بين‌المللي ممنوع بود را به كار گرفتند ولي ما جانانه ايستاديم.

رضايي در ادامه ضمن ذكر خاطره‌اي از سفرش با مقام معظم رهبري به اهواز اظهار داشت: ما ايراني‌ها خواهان جنگ نبوده و نيستيم ولي افتخار مي‌كنيم كه قدرت دفاعي ما از بازدارنده و باعث امنيت بوده و اين قدرت از دل جنگ بيرون آمده است.

وي در پايان با ذكر اين مطلب كه اميدواريم تحريم‌هاي امروز باعث شود تا در اقتصاد خود را پيدا مي‌كنيم؛ خاطرنشان كرد: اين آشفتگي‌هاي ارز ،گراني و بي‌كاري بايد درست شوند تا شيريني دفاع مقدس و جمهوري اسلامي را از كام ملت ايران بيرون نكشد.

انتهاي پيام/ش3

برچسب ها: رضایی ، انتخابات ، دبیر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار