آليا عنوان كرد

لايحه اصلاح قانون حمايت از معلولين در مسير كميسيون‌هاي دولت/ لايحه اصلاحيه، پيش از بودجه 92 به مجلس برسد

رئيس فراكسيون حمايت از حقوق معلولين مجلس با انتقاد از عدم تحقق وعده دولت در ارائه لايحه اصلاح قانون حمايت از حقوق معلولان گفت: اين لايحه، مسير كميسيون‌هاي تخصصي دولت را طي مي‌کند و اميدواريم اين لايحه پيش از تقديم لايحه بودجه 92 به صحن علني مجلس ارائه شود.

فاطمه آليا نماينده مردم تهران در مجلس در گفتگو با خبرنگار پارلماني باشگاه خبرنگاران با انتقاد از عدم تحقق وعده دولت مبني بر ارائه لايحه اصلاح قانون حمايت از حقوق معلولان تا پايان شهريورماه سال جاري گفت: قانون جامع حمايت از حقوق معلولان كه در  ارديبهشت‌ماه 1383  به تصويب مجلس شوراي اسلامي رسيده بود، از يك‌سو به دليل تغيير و تحولات جامعه، انگيزه‌ها و پيشرفت‌هايي كه معلولان در مراحل مختلف تحصيلي، اجتماعي و فرهنگي داشتند و از سوي ديگر به دليل كمبود زمان شوراي نگهبان براي بررسي، نياز به بازنگري داشت.


وي در ادامه با بيان اينكه مهمترين ايراداتي كه بر اين قانون وارد بود، بحث تخصيص اعتبارات است، افزود: به دليل نارسايي‌هاي موجود در اين قانون، تنها 30 تا 40 درصد از آن اجرا و محقق شد، لذا در شرايطي كه همه مسئولان كشور در مسئوليت‌هاي مختلف به اين نارسايي ها اذعان داشتند نياز به بازنگري بيش از پيش احساس مي‌شد.

رئيس فراكسيون حمايت از  حقوق معلولان مجلس در ادامه  تصريح كرد: بنا به دلايل ذكر شده در اوايل تابستان سال جاري، جلسه مشتركي با مسئولان سازمان بهزيستي و وزارت كار به‌منظور بازنگري در قانون جامع حمايت از حقوق معلولان برگزار شد و در مركز پژوهش‌هاي مجلس و از سوي جامعه هدف (جامعه معلولين) نيز پيشنهادات خوبي عنوان شد تا اصلاحيه‌اي كه قرار بود تا پايان شهريورماه به صورت لايحه به مجلس ارائه شود، در اين قانون منظور گردد.


نماينده مردم تهران در ادامه با اشاره به پيگيري‌هاي صورت گرفته در هفته گذشته اظهار داشت: طي پيگيري‌هاي صورت گرفته، نسخه‌اي از لايحه بازنگري در قانون جامع حمايت از حقوق معلولين در معاونت مربوطه در سازمان بهزيستي در حال بررسي است، اما مقرر بود كه تا پايان شهريورماه اين لايحه به مجلس تقديم شود كه ظاهرا لايحه فوق مسير كميسيون‌هاي تخصصي دولت را طي مي‌كند و  پس از نهايي‌شدن و تصويب در اين كميسيون‌ها به مجلس ارائه خواهد شد.

رئيس فراكسيون حمايت از حقوق معلولان ادامه داد: گرچه ارائه اين لايحه  تا پايان شهريور به مجلس نرسيد اما اميدواريم حداقل پيش از تقديم لايحه بودجه 92 به  بهارستان برسد چرا كه لايحه فوق بايد در  كميسيون اجتماعي مجلس نيز مورد بررسي قرار گيرد.

*نظام‌‌مندي طيف‌هاي معلولين در دستور كار سازمان بهزيستي كشور

نماينده مردم تهران با بيان اينكه قرار بود سازمان بهزيستي در كنار اصلاح قانون جامع حمايت از معلولين كار اساسي ديگري در حوزه نظام‌‌مند كردن جامعه معلولين انجام دهد، گفت: از آنجا كه در طيف معلولان، شاهد معلوليت‌هاي شديد، متوسط  و كم هستيم، لازم است رده‌بندي‌هايي از سوي سازمان بهزيستي در اعضاي اين جامعه صورت گيرد تا در خدمات‌رساني و ارائه تسهيلات و مشوق‌ها به عدالت رفتار شود.

وي در پايان خاطرنشان كرد: رئيس سازمان بهزيستي قول مساعد داده تا همزمان با طرح اصلاحيه قانون  حمايت از حقوق معلولين اين كار را نيز به انجام برساند تا بتوانيم به صورت شفاف خدمات متناسب با نوع معلوليت را در قانون پيش‌بيني كنيم.

انتهاي پيام/
 

برچسب ها: فراکسیون ، لایحه ، معلولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار