خوزستان/

اولویت بندی شاخص های بهداشتی،ایمنی وزیست محیطی برحسب ریسک در منطقه ویژه اقتصادی بندرامام خمینی (ره)

به منظور ارتقاء شاخص های ایمنی در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) اولویت بندی شرکت های فعال براساس میزان خطرات برای نخستین بار در بنادر کشور در این مجتمع بندری انجام شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران خوزستان، معاون اداری و مالی اداره کل بنادرو دریانوردی خوزستان با اشاره به شناسایی و دسته بندی شرکت های خصوصی فعال در منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) برحسب ریسک(RISK) اظهار داشت : در این دسته بندی که براساس روش آنالیز آسیب پذیری و به همت کارشناسان مرکز HSE این اداره کل انجام شد ، 11 شاخص مورد بررسی قرار گرفت.

جهانگیر نجاتی ،سیستم شناسایی خطر و ارزیابی ریسک ، صلاحیت کارشناسان HSE،مدیریت شرایط اظطراری ،معاینات پزشکی ،سیستم های مدیریتی ، سیستم جمع آوری و تصفیه پساب بندری ،سیستم آتش نشانی ،سیستم مجوزکار،ایمنی ماشین آلات ،صلاحیت ها و چارت سازمانی ستاد HSEرا از جمله این شاخص های بهداشتی ، ایمنی و زیست محیطی در این طرح برشمرد .

«نجاتی» در خصوص نحوه ی اجرای این طرح بیــان داشت :در ابتدا توصیه های کلی که برای همه ی شرکت ها کاربرد دارند و در اکثر آنها مشترک است ،ارائه شده و در ادامه ایرادات اختصاصی هر شرکت و پیشنهادی تخصصی متناسب برای هریک از آنها مطرح می شود .

معاون اداری و مالی اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان اظهار امیدواری کرد : با اجرای این طرح روند بهبود مستمر شاخص های HSEدر منطقه ویژه اقتصادی بندر امام خمینی(ره) از شتاب بیشتری برخوردار شود./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.