نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در گفتگو با باشگاه خبرنگاران می گوید:

تضمين کننده بقاي انقلاب اسلامي چیست؟

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به سفر احمدي‌نژاد به آمريکا و اظهارات وي درباره نوع رابطه با آمريکا گفت: مباني اظهارنظرهاي رئيس‌جمهور را به درستي نمي‌دانم، گرچه صحبت‌هاي وي با گذشته کمي متفاوت بوده اما ممکن است اين اظهارات ماهيت تاکتيکي يا استراتژيکي داشته باشد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمين علي سعيدي در گفتگو با خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، خروج گروهک تروريستي منافقين از ليست تروريست‌ها را نشان‌دهنده نگرش خاص حاکمان آمريکا دانست و اظهار داشت: متاسفانه سيستمي که امروز در آمريکا،  اروپا و دنياي غرب حاکم است تفکر نيچه و ماکياوليسم است، يعني اين کشورها کمال خود را در داشتن زور و قدرت بيشتر مي‌بينند.

وي با بيان اينکه پس از انديشه نيچه و ماکياوليسم امروز شاهد پديده هيتلريسم در غرب هستيم، افزود: متاسفانه انسانيت دیگر برای غرب اصالت محسوب نمي‌شود و ثروت، زور و قدرت و ماديات ملاک برتري هستند.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران تعريف تروريست خوب و تروريست بد، دموکراسي خوب و دموکراسي بد، و شهروند خوب و شهروند بد در فرهنگ آمريکايي غربي را نتیجه فرآيند انديشه مادی‌گرايي ارزيابي و تصريح کرد: غرب و آمريکا امروز گرفتار اين تفکر هستند و براي مثال اگر طالبان با آنها همسو باشد خوب و اگر با آنها ضديت داشته باشد بد محسوب مي‌شود؛ یا داشتن 200 کلاهک اتمي براي کشوري که با آمريکا همسو است مانعي ندارد اما اگر کشوري عضو باشگاه آمريکا نباشد حتي دستيابي به فناوري‌هاي سالم مانند پزشکي هسته‌اي هم در آن کشور از نظر آمريکا محکوم است.

وي با اشاره به عدم محکوميت توهين به مقدسات اسلام در آمريکا يادآور شد: غرب اين اهانت‌ها را آزادي بيان مي‌نامد در حالي که در اين کشورها تنها زير سوال بردن ماجراي هولوکاست عواقب سختي را براي معترضان اين جريان در پي دارد.

سعيدي با بيان اينکه خوب و بد شدن‌هاي ارزش‌هاي واقعي جامعه بشري در ديدگاه آمريکايي معني ديگري دارد، تاکيد کرد: عينکي که آمريکا‌هایی به چشمان خود زده‌اند از ديدگاه "اصالت المادي" آنها سرچشمه مي‌گيرد و لذت طلبي، قدرت طلبي و پول  پرستي جز ارکان اصلي اين عقيده است، بنابراين با اين تفکر بايد همچنان آماده مشاهده ادامه روند غلط آمريکا در اتخاذ سياست‌هايش باشيم.

وي با يادآوري حمايت و شکل‌دهي گروهک تروريستي طالبان از سوي آمريکا همزمان با اشغال افغانستان از سوي شوروي سابق ادامه داد: پس از اينکه طالبان اقداماتي عليه آمريکا انجام داد به نقطه مرکزي تروريسم بد تبديل شد اما اکنون که در برخي نقط  جهان با آنها همراهي مي‌کند  دوباره براي آنها تروريسم خوب شده است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران با اشاره به مخالفت آمريکا در دموکراسي به وجود آمده در ايران، حماس و الجزاير خاطر نشان کرد: تنها دموکراسي مطابق ميل آنها را در کشورهايي مثل اوکراين و گرجستان مي‌بينيم و اين پديده بسيار خطرناک است.

وي با اشاره به پيش بيني مقام معظم رهبري در سوء استفاده اعضاي شوراي امنيت از موقعيت خود تاکيد کرد: امام خامنه‌اي شخصيتي هستند که به واقع در راس همه کارشناسان و نظريه پردازان نسبت به مسائل جهاني و بين المللي و اصول حاکم بر سياست مداران دنيا اشراف کامل دارند و فعل و انفعالات امروز را از مدت‌ها قبل به صورت دقيق پيش بيني کرده بودند.

سعيدي در خصوص سفر رئيس جمهور کشورمان به آمريکا و اظهارات وي درباره برقراري ارتباط با آمريکا اظهار داشت: مباني اظهارنظرهاي رئيس جمهور را به درستي نمي‌دانم، گرچه صحبت‌هاي وي با گذشته کمي متفاوت بوده اما ممکن است اين اظهارات ماهيت تاکتيکي يا استراتژيکي داشته باشد.

وي ادامه داد: آنچه واضح است اين است که اصولي که در زمان حيات بنيان‌گذار جمهوري اسلامي ايران اتخاذ شده امروز هم از سوي مقام معظم رهبري دنبال مي‌شود و آن تضمين بقاي انقلاب اسلامي در تقابل با روحيه استکباري آمريکا است.

نماينده ولي فقيه در سپاه پاسداران در پايان با تاکيد بر اين نکته که هيچ راهي جز مبارزه با روحيه سلطه‌طلبي آمريکا براي انقلاب اسلامي وجود ندارد، تصريح کرد: درگيري ما با آمريکا يک درگيري صوري و ظاهري نبوده و از اساس، ماهيت اعتقادي دارد، بنابراين اين اختلاف جز با تغيير نگرش اصول سياسي حاکم بر آمريکا حل نخواهد شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار