پیام وزیرکشور به مناسبت روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی:

همکاری مردم با مسئولین، عامل مهم در پیشرفت برنامه ها است

وزیر کشور طی پیامی به مناسبت بیستم مهرماه روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی، ارتقاء سطح آگاهی های عمومی و همکاری مردم با مسئولین را مهم ترین عامل در پیشرفت برنامه ها دانست.

به گزارش حوزه دولت باشگاه خبرنگاران، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت؛ وزیر کشور طی پیامی به مناسبت بیستم مهرماه روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی، ارتقاء سطح آگاهی های عمومی و همکاری مردم با مسئولین را مهم ترین عامل در پیشرفت برنامه ها دانست.

پیام وزیر کشور و قائم مقام رئیس شورایعالی مدیریت بحران، به مناسبت روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی به شرح ذیل است:

در جمهوری اسلامی ایران روز بیستم مهر به پیشنهاد وزارت کشور و تصویب شورای فرهنگ عمومی "روز ملی کاهش اثرات بلایای طبیعی" نامیده شده است. رخداد های طبیعی مانند زلزله، سیل، توفان، خشکسالی و ... و تغییر و تحولاتی که پس از آن ایجاد می شود از بدو خلقت کره زمین تا کنون سیری مداوم داشته و شیوه های مقابله با آن نیز از ابتدایی ترین شکل خود (مانند پناه بردن انسان به غارها) تا پیشرفت های عصر حاضر که زندگی مسالمت آمیز با پدیده های طبیعی را توصیه می کند همچنان ادامه دارد.

موقعیت جغرافیایی و اقلیمی کشور ما به گونه ای است که از مجموع 41 نوع پدیده های طبیعی شناخته شده در جهان وقوع 31 نوع آن در ایران سابقه دارد بنابراین برنامه های پیشگیرانه و مقابله با آنها در برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت تنظیم شده و در حال اجرا می باشد. برنامه های آموزش عمومی و آشنایی مردم با انواع مخاطرات و اقدامات پیشگیرانه در زمره برنامه های کوتاه مدت قرار دارد اما در برنامه های بلند مدت، مدیریت صحیح در کاهش خسارات، شیوه های پیشگیری از تخریب ابنیه و تاسیسات و در بخش های مختلف مدنظر می باشد و با همفکری و همکاری گروههای تخصصی نسبت به شناسایی مناطق آسیب پذیر و ایجاد مصونیت ، طرح ها و پروژه های لازم تهیه و اجرا می شود.

ارتقاء سطح آگاهی های عمومی و همکاری مردم با مسئولین، عامل مهمی در پیشرفت برنامه ها می شود همچنانکه طی دو دهه گذشته در کشور ما تاثیر به سزایی در ارتقا فرهنگ ایمنی و آگاه سازی مردم نسبت به مخاطرات طبیعی داشته و در نتیجه با وجود افزایش روند حوادث و سوانح ، خسارات وارده سیر نزولی داشته است.

- استقرار سیستم های هشدار و اطلاع رسانی در مورد وضعیت های جوی.
- آماده سازی نیروهای نظامی، انتظامی، راهداری ها و توسعه پایگاه های امدادی.
- ایمن سازی مناطق حادثه خیز درون شهری و برون شهری.
- اجرای طرح های آموزش عمومی و تخصصی در امر مدیریت بحران.
- اجرای پروژه های مطالعاتی در امر پیشگیری و مقابله با سوانح و حوادث.
- تقویت نیروی انسانی متخصص و گروه های پژوهشی.
- تجهیز دستگاههای مرتبط با امکانات فیزیکی و نیروی انسانی متخصص و کارآزموده.
از جمله برنامه ها و اقداماتی است که در جهت گسترش فرهنگ ایمنی در کشور طراحی و اجرا شده است.

بی گمان، همکاری و همیاری ملت شریف و بزرگوار ایران با مسئولین و دست اندرکاران امر مدیریت و سوانح غیرمترقبه علاوه بر دلگرمی خدمتگزاران مردم موجب کنترل و کاهش تلفات انسانی و خسارات مادی خواهد شد. از خداوند متعال مسالت دارم کشور و ملت بزرگوار ما را از جمیع خطرات مصون و محفوظ بدارد.

مصطفی محمد نجار
وزیر کشور و قائم مقام رئیس شورایعالی مدیریت بحران کشور

انتهاي پيام/
برچسب ها: نجار ، پیام ، بلا ، طبیعی ، وزیر کشور
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار