ترقي در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

شعار سال مورد توجه مجلس و دولت قرار نگرفته است/6 ماه گذشت اقدام چشم‌گيري انجام نشد

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي گفت: با وجود اينكه بيش از شش ماه از سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني مي‌گذرد متاسفانه شاهد اقدام عملي چشم‌گيري در رابطه با رونق شعار سال و حمايت از توليد داخلي در كشور نيستيم.

حميدرضا ترقي در گفتگو با خبرنگار احزاب باشگاه خبرنگاران، درباره ميزان موفقيت دستگاه‌هاي مختلف در جهت حمايت از توليدات داخلي و کار و سرمايه ايراني گفت: با وجود اينكه بيش از شش ماه از سال توليد ملي و حمايت از كار و سرمايه ايراني مي‌گذرد متاسفانه شاهد اقدام عملي چشم‌گيري در رابطه با رونق شعار سال و حمايت از توليد داخلي در كشور نيستيم.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي ادامه داد: اقتصاد مقاومتي و حمايت از توليدات داخلي نسخه مقابله با تحريم‌ها عليه كشورمان است.

وي با اشاره به مشكلات توليدكنندگان براي تامين مواد اوليه و نقدينگي، اظهار داشت: بعضا تعداد زيادي از مراكز توليدي در كشور خوابيده و با با بازدهي كمي در حال فعاليت هستند.

ترقي تاكيد كرد: اين شعار و سياست راهبردي مورد توجه و دقت مجلس و دولت قرار نگرفته است و اولويت‌ها عمدتا به مسائل ديگري داده شده است.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي با بيان اينكه در ابتداي سال 91 بحث‌هاي تئوري خوبي درباره راهكارهاي حمايت از توليد داخلي انجام شد، افزود: جذب سرمايه‌ ايرانيان خارج كشور، برطرف كردن موانع امنيتي سرمايه‌گزاري و رفع نواقص قانون كار مورد توجه مجلس و دولت قرار بگيرد.

وي با اشاره به افزايش نرخ ارز در كشور، اظهار داشت: افزايش نرخ ارز به صورت طبيعي تا حدي جلوي واردات را گرفت و فرصت خوبي را براي رونق بخش توليد فراهم كرد اما متاسفانه موانع توليد از طريق دولتمردان و دستگاه‌هاي مسئول برطرف نشد.

عضو شوراي مركزي حزب موتلفه اسلامي خاطر نشان كرد: بايد زمينه رونق توليد فراهم شود و اين مسئله توجه بيشتر دستگاه‌هاي مربوطه را مي‌طلبد.

انتهاي پيام/
برچسب ها: تولید ، داخلی ، سرمایه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار