یکی از عوامل تهدید کننده رشد کودکان جنگ در دنیا است که در دهه گذشته میلیونها کودک در اثر جنگ یتیم شده اند.

 به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران صفیی الدین نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد در مراسم روز جهانی کودک در آمفی تئاتر ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شده بود  افزود: سیاست گذاران باید درک کنند که بودجه ای که برای دوران رشد کودکی هزینه می کنند می توانند چه فایده ای برای آینده کشور داشته باشند بطوری  که اگر یک دلار برای کودک در دوران کودکی هزینه شود در آینده می تواند هفت دلار به جای یک دلار به کشور برگردد که این صرفه جویی برای آیند کشور است.

وی گفت: تدوین سند رشد و تحول یک پارچه کودکان و هزینه برای این قشر از جامعه در ایران تصمیم بزرگی که برای آینده کشورگرفته شده است.

صفی الدین اظهار داشت: 4 تهدید عمده درمعقوله ی رشد کودکان وجود دارد اولین تهدید HIV ایدز است، بیماری مهلکی که باعث می شود والدین مبتلا به آن از بین بروند و کودکان این والدین از عشق و محبت مادر و پدرشان محروم شوند.

باید توجه داشت انتقال ایدز از مادران به نوزادان یک تهدید بزرگ جامعه ی امروزی است که این کودکان را در همان سال های اول زندگی از زندگی خوب در آینده محروم می کند.

وی ادامه داد: فقر و خشونت علیه زنان به ترتیب دومین و سومین عامل تهدید کننده ی بزرگ کودکان هستند به طوری که خشونت علیه زنان اغلب با خشونت علیه کودکان همراه است که به یک الگوی منفی و مخرب برای  معرفی می شود.

نماینده صندوق کودکان سازمان ملل متحد تصریح کرد: در گیری و جنگ چهارمین عالم تهدید کننده زندگی کودکان است به طوری که در دهه گذشته بیش از میلیون ها  کودک به خاطر این امر یا یتیم شده اند یا از والدین خود جدا شده اند. اعتقاد دارم که باید مسئولین این چهار تهدید جهانی را در کنار تهدید های عمومی مد نظر قرار دهم.

صفی الدین عنوان کرد: رشد و تکامل یک پارچه کودکان خردسال مستلزم همکاری بین سازمان ها است.

که برای تدوین سند رشد و تحول یک پارچه کودکان از حداکثر همکاری های بین بخشی استفاده شده است.

وی خاطر نشان کرد: با ایجاد سند رشد و تحول یک پارچه خردسالان ایران قدم بزرگی برای آینده کودکان کشور بر داشته است./ع2
برچسب ها: جنگ ، کودک ، فقر ، hiv
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.