واکنش سردار وحيدي به اظهارات خصمانه وزير دفاع انگليس

انگليس به فكر كاهش آلام مردم خود و رفع اشغال ‌از جزاير متعلق به ديگران باشد

وزير دفاع ايران در واکنش به اظهارات ضد ايراني وزير دفاع انگليس گفت: شايسته است وزير دفاع انگليس بجاي اينگونه اظهارات سخيف و بي‌مايه به فكر كاهش آلام و درد و رنج مردم انگلستان بخصوص مردم استقلال‌طلب ايرلند شمالي و رفع اشغال ‌از جزاير متعلق به ديگران باشد.

به گزارش حوزه دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سردار احمد وحيدي در واکنش به اظهارات ضد ايراني وزير دفاع انگليس، با اشاره به تاريخچه دولت انگلستان كه با استعمار و استثمار، دخالت در امور داخلي ملت‌ها و كودتاي نظامي عليه دولت‌هاي مستقل و آزاديخواه گره خورده است، گفت: آيا اقدامات دولت انگلستان كه داراي بيش از 200 كلاهك هسته‌اي استراتژيك و بيش از 64 پرتاب كننده استراتژيك، سومين كشور آزمايش كننده سلاح‌هاي هسته‌اي، داراي 3/2 ميليون مترمكعب زباله هسته‌اي و طرح جامع با هزينه‌هاي ميلياردي براي دستيابي به سلاح جديد هسته‌اي جنون‌آميز است يا فعاليت‌هاي صرفاً صلح‌آميز هسته‌اي ايران؟

وي افزود كمك‌هاي پنهاني و خلاف معاهده عدم اشاعه هسته‌اي انگلستان براي تجهيز رژيم جنايتكار و غاصب صهيونيستي به سلاح هسته‌اي كه در حال حاضر با داشتن بيش از ده‌ها كلاهك هسته‌اي خطر جدي براي صلح و امنيت منطقه و جهان محسوب مي‌شود، جنون آميز است يا برنامه‌هاي كاملاً صلح‌آميز هسته‌اي ايران؟

سردار وحيدي در ادامه گفت: وزير دفاع انگليس با اين اظهارات جنون‌آميز دست خود را رو كرد و نشان داد ادعاهاي آنان عليه برنامه هسته‌اي ايران صرفاً يك بهانه است و هدف آنان به اعتراف صريح خودشان ايجاد فشار و درد و رنج به ملت آزاده و بزرگ ايران است. اين اظهارات نشان دهنده خوي استكباري و ضد انساني حاكمان انگلستان است.

وزير دفاع تصريح كرد: اينگونه اظهارات جز افزايش نفرت ملت ايران از زمامداران انگليس و افزايش اتحاد و همبستگي ايرانيان براي مقابله با اهداف سلطه‌جويانه استكبار جهاني و برداشتن گام‌هاي بلند براي استقلال و خودكفايي كامل در همه حوزه‌ها پيامد ديگري ندارد.

وي در پايان خاطرنشان کرد: شايسته است وزير دفاع انگليس بجاي اينگونه اظهارات سخيف و بي‌مايه به فكر كاهش آلام و درد و رنج مردم انگلستان بخصوص مردم استقلال‌طلب ايرلند شمالي و رفع اشغال ‌از جزاير متعلق به ديگران باشد.

گفتني است، "فيليپ هاموند" وزير دفاع انگليس، در اظهاراتي خصمانه عليه ايران گفته بود "فشار بر ايران را به خاطر برنامه هسته‌اي جنون‌آميزش به حدي افزايش دهيد كه بقاء نظام از سوي خود مردم كشور مورد تهديد قرار گيرد؛ ما قطعاً مي‌توانيم اين درك و رنج را به مراتب افزايش دهيم".

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار