کرمانشاه/معاون طرح توسعه بیمه مركزی ایران:

استقبال مردم از بیمه های مكمل درمانی بیش از سایر بیمه هاست

معاون طرح توسعه بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران گفت: در میان رشته های مختلف بیمه ای و خدماتی كه شركتهای بیمه گر ارایه می دهند استقبال مردم از بیمه های درمان تكمیلی بیش از سایر بیمه هاست.

'به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمانشاه

رحیم مصدق' با اشاره به هفته كاهش اثراث بلایای طبیعی و لزوم مقابله با خسارات ناشی از حوادث طبیعی گفت: سال گذشته از حدود هفت میلیون پرونده خسارت شركت های بیمه ای چهار میلیون و 800 هزار مورد مربوط به بیمه های درمانی تكمیلی بود.

وی، به نقش بیمه ها در كاهش خطرات غیرطبیعی مانند تصادف اشاره كرد و ابراز داشت: بیمه ها با ارایه مشاوره های مختلف در زمینه های گوناگون و همچنین از طریق تشویق افراد كم ریسك و اضافه دریافتی از افراد با ریسك بالا در كاهش حوادث نقش مهمی دارند.

وی خاطرنشان كرد: هم اكنون 25 شركت بیمه گر در قالب 800 شعبه و 30 هزار نمایندگی بیمه فعال هستند و وظیفه اساسی بیمه مركزی حمایت از حقوق بیمه شدگان و همچنین بیمه گزاران است و سعی می شود تا حد امكان از حقوق مردم در شركت های بیمه گر دفاع شود.

مصدق در خصوص ارزیابی عملكرد شركت های بیمه گر ابراز داشت: بیمه مركزی به منظور سنجش رضایت بیمه شدگان و مردم از عملكرد شركت های بیمه ای در هر استان طرحی را در دست اقدام دارد كه پس از اجرای كامل آن میزان رضایت مردم از عملكرد شركت های بیمه در هر استان اعلام می شود.

معاون طرح توسعه بیمه مركزی جمهوری اسلامی ایران، به تدوین و تصویب آیین نامه حمایت از حقوق بیمه گزاران و بیمه شدگان اشاره كرد و افزود: برای اولین بار در 40 سال اخیر این آیین نامه حمایتی تهیه و به تصویب شورای عالی بیمه رسید كه براساس آن چارچوب تبلیغات و اطلاع رسانی شركت های بیمه ای تبیین شده و نباید این شركت ها در تبلیغات خود اطلاعات گمراه كننده ای بدهند.

وی اضافه كرد: همچنین در زمان صدور بیمه نامه باید اطلاعات شفافی در اختیار فرد متقاضی قرار بگیرد و در زمان پرداخت خسارت هرگونه مبنای اصلی پرداخت، حقوق قانونی مردم است./س


برچسب ها: استقبال ، کرمانشاه ، درمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.