اردبیل/ معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی؛

سه هزار و 800 میلیارد ریال در زیرساختهای گردشگری ایران هزینه شده است

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران گفت : سه هزار و 800 میلیارد ریال از ابتدای فعالیت دولتهای نهم و دهم تاكنون در زمینه زیرساختهای گردشگری كشور هزینه شده است.

امیر امینی امروز در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل افزود : این درحالیست كه از ابتدای انقلاب تا زمان فعالیت دولت نهم مبلغ 50 میلیارد ریال در این زمینه در كشور هزینه شده بود.

وی توجه به تامین زیرساختهای نقاط گردشگری را در رونق این صنعت بسیار موثر دانست و گفت : هرچند اقدامهای بسیار خوبی در این ارتباط توسط سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری انجام شده است ولی باتوجه به اهمیت موضوع گردشگری و نیز قابلیتهای فراوان كشورمان در این زمینه به كار زیادی نیاز است.

امینی میزان اعتبارهای امسال این سازمان برای زیرساختهای گردشگری در كشور را یك هزار و 600 میلیارد ریال ذكر كرد و افزود: این میزان اعتبار به هیچ عنوان شایسته كشور با عظمت ایران كه از لحاظ داشتن جاذبه ها و استعدادهای بالقوه فراوان در زمینه صنعت گردشگری از معدود نقاط دنیا محسوب می شود نیست.

وی گفت: در دنیا حدود 30 درصد از سرمایه گذاری ها در قسمت گردشگری توسط بخش خصوصی انجام می شود و این درحالیست كه این رقم در كشورمان از هشت تا 10 درصد در استانهای مختلف متغیر است.

امینی ، از استان اردبیل به عنوان استانی كه دارای جاذبه ها و قابلیتهای زیاد در زمینه گردشگری است یاد کرد و افزود: این استان آماده سرمایه گذاری و ایجاد تاسیسات و سازه هایی است كه می توانند برای پذیرش گردشگران مفید باشند.

معاون سرمایه گذاری سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایران در ادامه تهیه طرح توسعه راهبردی برای استان اردبیل و شهر سیاحتی سرعین را به شكل شهر نمونه گردشگری ضروری دانست و گفت: در این ارتباط از سوی مسوولان ذیربط استان كمك های خوبی شده است و انتظار می رود كه شاهد افزایش این همكاری ها باشیم./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.