مردم از خرید خودروی فاقد کیسه هوا خودداری کنند

رییس سازمان استاندارد با بیان اینکه مردم باید از خرید خودروی فاقد ایربگ خودداری کنندگفت: تولیدکننده نیز موظف است ،خودروهای تولید شده را تنها پس از تجهیز به این استاندارد به بازار عرضه کند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران ،نظام‌الدین برزگری در حاشیه مراسم روز جهانی استاندارد در جمع خبرنگاران  اظهار داشت:نصب  ایربگ یک استاندارد اجباری است و از ابتدای این ماه نباید هیچ خودرویی بدون کیسه هوا شماره گذاری و تحویل مشتری شود.


وی در پاسخ به این سوال که چرا هنوز پراید بدون ایربگ تولید می شود گفت:تولید محصول  مانعی ندارد اما نباید شماره گذاری شود و ‌مردم باید از خرید خودروهای پراید فاقد کیسه هوا خودداری کنند.


برزگری ادامه داد: تولیدکننده نیز موظف است که اگر کیسه هوا به مقدار کافی در اختیار ندارد، خودروهای تولید شده فاقد این استاندارد را تنها پس از تجهیز به کیسه هوا به بازار وارد کند.


 وی با تاکید بر اینکه طبق قانون تمام تولیدکنندگان ملزم به همکاری با بازرسان سازمان استاندارد هستند، تاکید کرد: ‌طبق ماده 13 قانون استاندارد، در صورت ممانعت از نمونه‌برداری و بازرسی نمایندگان استاندارد، متخلفان به حبس و جریمه محکوم خواهند شد.


 رییس سازمان استاندارد با بیان اینکه زمانی که استانداردی تدوین می‌شود، همه باید کمک کنند تا به بهترین وجه اجرایی شودگفت: در رابطه با خودروهای گازسوز نیز تولید هر خودرویی که نتواند استاندارد جدید را پاس کند، متوقف خواهد شد.


برزگری درباره اعلام سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان مبنی بر تخلف برخی واردکنندگان در عرضه خودروهای معیوب و دسته دوم اظهار کرد: گزارشی در این خصوص به سازمان استاندارد واصل نشده است، البته ما در زمینه خودروهای وارداتی بازرسی‌های کیفی را انجام داده و گواهی بازرسی کیفیت از شرکت مبدا اخذ می‌شود./عب

برچسب ها: کیسه هوا ، پراید ، تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار