اعدام يک آمريکايي به جرم قتل نگهبان زندان

ک آمريکايي به جرم قتل نگهبان زندان در ايالت داکوتاي جنوبي اعدام شد.

 به گزارش گروه حوادث باشگاه خبرنگاران از  پايگاه خبري پليس به نقل از خبرگزاري فرانسه، يک آمريکايي 50 ساله که يک نگهبان زندان را به قتل رسانده بود پس از گذشت يک سال از محکوميتش شامگاه دوشنبه در ايالت داکوتاي جنوبي اعدام شد.
اين شخص که خواهان اعدام خودش به علت قتل يک نگهبان زندان بود نخستين فردي به شمار مي رود که از پنج سال پيش تا کنون در ايالت داکوتاي جنوبي اعدام شده است.نهادهاي متعددي از جمله اتحاديه اروپا به اين اعدام و همچنين اعدامي که قرار است بيست و نهم اکتبر در ايالت داکوتاي جنوبي اجرا شود اعتراض کردند اما "دنيس دوگارد" فرماندار اين ايالت گفت براي جلوگيري از اجراي اين احکام يا به تعويق افتادن آنها وارد عمل نخواهد شد.
"اريک رابرت" شانزدهم سپتامبر 2011 به اتهام قتل "رونالد جانسون" نگهبان زندان مجرم شناخته شد.اريک رابرت که دوران طولاني حبس خود را به اتهام آدم ربايي مي گذراند چهار ماه پيش از آن در تلاش براي فرار،‌ نگهبان زندان را که حدود 70 سال سن داشت به قتل رساند.
وي بيست و هفتم اکتبر 2011 به اعدام محکوم شد."مارتي جکلي وزير دادگستري ايالت داکوتاي جنوبي گفت :‌" مجازات اعدام براي فجيع ترين جنايتها مانند اقدام مخرب و رذيلانه اريک رابرت تعيين شده است.
"هفته گذشته "کاترين اشتون" مسئول امور سياست خارجي اتحاديه اروپا عفو اين محکوم به اعدام و همچنين دونالد مولر را خواستار شده بود،‌ فردي که قرار است بيست و نهم اکتبر اعدام شود.
بر اساس قوانين ايالت داکوتاي جنوبي تنها فرماندار ايالت اختيار دارد يک محکوم به اعدام را عفو کند.اريک رابرت سي و دومين فرد محکوم به اعدامي به شمار مي رود که امسال در آمريکا اعدام شده است./ف
برچسب ها: اعدام ، قتل ، نگهبان ، زندان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار