طهماسب صلح جو:

آثار سینمای مستقل به سلیقه ی مخاطبان خاص توجه دارد

آثار سنمای مستقل به مخاطب خاص که نگاه جدی تری به این آثار داند توجه می‌کند

طهماسب صلح جو، منتقد سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران ؛در خصوص سینما ی مستقل، گفت: سینمای مستقل به دور از هرگونه وابستگی به گیشه،‌ امکانات دولت وتشکل های سینمایی است، البته در ایران به طور معمول افراد با وام گیری از دولت و مناسب با خواسته های مسئولان دولتی به فیلم سازی می‌‌پردازد که این موضوع مطابق با تعریف جهانی این نوع از سیما نیست.
وی افزود: سینمایی که برای جذب مخاطب بیشتر و در دست گیری گیشه به سراغ موضوعات کلیشه ای و قرارداد های از پیش طراحی شده می‌رود به طور مسلم دارای مخاطبان زیادی است.
وی تصریح کرد: سینمای مستقل به علت عدم استفاده از کلیشه سازی، نوآوری در موضوعات، جایگزینی مفاهیم دیگر به جای این موضوعات تکراری و تفاوت فرم کلی آن با قصه گویی های متداول تماشاگر زیادی ندارد.
این منتقد خاطر نشان کرد: تفاوت این فیلم ها با سایر آثار در نوع مخاطبان آن ها است و سازندگان این آثار توجهی به سلیقه ی مخاطب عام ندارد.
صلح جو بیان کرد: هدف سینمای مستقل در واقع توازن فرهنگ جهانی است که نمونه ی بارز آن را در ایران در آثار عباس کیارستمی مشهود است.
وی ادامه داد: سینمای مستقل بدون توجه به برقراری ارتباط با مخاطب عام بر اساس مخاطب خاص که نگاه جدی تری به این آثار داند باخته می‌شود.
این منتقد درخصوص رویکرد تبلیغاتی سینمای مستقل بیان کرد:جایگاه و هویت سازنده این آثار به عنوان یک سینما گر متفاوت و مشهور باعث تبلیغ این آثار می‌شود.
وی تصریح کرد: نام این کارگردان باعث تحریک حس کنجکاوی مخاطبان برای مشاهده ی آثار آنان می‌شود؛ مثل فیلم های عباس کیارستمی که مردم فقط به اعتبار نام این کارگردان به تماشای آثار او می‌‌پردازد./به
برچسب ها: سینما ، طهماسب ، اکران ، مستقل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار