به دنبال پخش سريال "كلاه پهلوي"؛

مسعود حجازي مهر: همه اتفاقات "كلاه پهلوي" براساس اسناد تاريخي است/ شريفي نيا در انتخاب بازيگران عملكرد مناسبي داشت

همه اتفاقات در مجموعه "كلاه پهلوي" براساس اسناد تاريخي بوده و بايد منتقدان بعد از پايان اين پروژه دست به قلم بزند.

مسعود حجازي مهر، بازيگر نقش "سيد اكبر" در مجموعه "كلاه پهلوي" در گفتگو به خبرنگار حوزه راديو و تلويزيوني باشگاه خبرنگاران؛ گفت: سيد اكبر يك جوان مذهبي تعزيه خوان حضرت علي اكبر (ع) در اين مجموعه است كه در بخشهايي از قصه به خدمت سربازي مي رود.
وي با اشاره اي ديگر به نقش خود، اظهار داشت: بر اثر فشار ماموران دولت آن زمان در خصوص كشف حجاب، همسر باردار من جانش را از دست مي دهد.
حجازي مهر تصريح كرد: سيد اكبر در ايام ماه محرم با يكي از ماموران درگير شده كه بعد از آن مي‌فهمد كه مامور مورد نظر باعث مرگ همسرش شده است.
اين بازيگر تئاتر با بيان اين مطلب كه "سيد ضياء الدين دري" با وسواس و دقت كار را پيش برد، گفت: كارگردان اين مجموعه با حساسيت خاصي دكوپاژ و متن را پيش برد و همه ما خود را به دست ايشان و تجربياتشان سپرديم.
وي با اشاره به متن اظهار داشت: "سيد ضياء الدين دري" بر روي متن تاريخي به دقت كار كرده و "كلاه پهلوي" با يك فيلمنامه اجتماعي فرق ميكند و همه چيز براساس اسناد تاريخي است.
حجازي مهر افزود: در چنين فيلمنامه هايي به ندرت بازيگران متني را تغيير مي دهند ولي كارگردان "كلاه پهلوي" بازيگران را در بيان ديالوگ ها تا جايي كه مفهوم از بين نرود، آزاد گذاشتند.
بازيگر نقش "سيد اكبر"، تصريح كرد: با وجود حضور "سيد ضيا الدين دري" و ستاره هاي سينما در"كلاه پهلوي" همه ما اميدواريم كه نتيجه قابل قبولي را بدست آوريم.
حجاري مهر با بيان اين مطلب كه ستاره ها در "كلاه پهلوي" متفاوت بودند، گفت: حضور ستاره ها در جذب مخاطب و چگونگي ايفاي نقش آنان به مراتب متفاوت تر از مجموعه هاي ديگر بود.
اين بازيگر با اشاره به تلاش "محمدرضا شريفي نيا"؛ افزود: محمدرضا شريفي نيا در مقام انتخاب بازيگران، به خوبي توانست همه بازيگران را سرجاي خود قرار دهد و در مجموعه من از فعاليت و حضورم در اين پروژه راضي هستم.
وي با اشاره به رد شدن از بعضي خطوط قرمز؛ اشاره داشت: بايد در تغيير بعضي از خطوط قرمزها تجديد نظر كرد تا بتوانيم واقعيت هاي جامعه را به تصوير كشيم.
حجازي مهر با اشاره به نظر تند منتقدان؛ گفت: كار منتقد نقد است ولي در خصوص كلاه پهلوي بايد بدانند كه اين مجموعه از فيلتري به نام صدا و سيما عبور كرده و تا پلاني مطلوب نمي‌شد، "سيد ضياء الدين دري" به ادامه كار رضايت نمي‌داد.
حجازي مهر با اشاره به جذابيتهاي "كلاه پهلوي"؛ اظهار داشت: از قسمت 8 به بعد مخاطبان براي ديدن "كلاه پهلوي" لحظه شماري مي‌كنند.
وي خاطرنشان كرد: معتقدم منتقدان، بعد از تماشاي اين مجموعه دست به قلم برده و نقدهاي خود را بنويسند./ص
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار