شمسه چیست؟

شهروند، محله، سرمایه های اجتماعی، هویت

شمسه مجموعه ای از جشنواره های چندگانه ای را تشکیل می دهد که هر یک در دوره های زمانی مشخص از سال با موضوع مختلف و محورهای خاص برگزار می شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، طرح شمسه نه یک حرکت اداری و درون سازمانی بلکه یک پروژه توانمند سازی شهری و ملی است که امکان اجرای آن از سوی شهرداری تهران فراهم شده است و نیازمند مشارکت مسئولانه شهروندان و ساختار محله و نیز همراهی صاحب نظران، کارشناسان و پژوهشگران فرهنگی و هنری و ملی است که امکان اجرای آن از سوی شهرداری تهران فراهم شده است و نیازمند مشارکت مسئولانه شهروندان و ساختار محله و نیز همراهی صاحب نظران کارشناسان و پژوهشگران فرهنگی و هنری است.

نام برگزیده برای مجموعه جشنواره های شمسه برداشتی عینی برگرفته از جمع چهار حرف نخست شهروند، محله، سرمایه اجتماعی، هویت است که تحقق معنایی آنها در فرایندی مشارکتی سبب برپایی شمسه شده است.

عباداله رمضانی مدیر کل فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران در گفتگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران گفت: طرح شمسه یک طرح اداری و درون سازمانی نیست بلکه یک پروژه توانمند سازی شهری و ملی است.

وی تصریح کرد: هدف از برگزاری جشنواره های شمسه ایجاد حسن تعلق در شهروندان نسبت به محل زندگی شان و فعال سازی فرهنگی شهروندان به منظور توانمندسازی و ارتقای وضعیت معنوی و فرهنگی محله و بازشناسی ظرفیت های کالبدی تاریخی، اجتماعی فرهنگی اقتصادی محله است.

رمضانی با اشاره به عوامل بنیادین در تعیین زمینه های انتخاب شده برای هر موضوع از شمسه گفت: انحصار به گستره محله و تعلقات محله ای، تناسب با وظایف و خدمات شهرداری ارتباط در حیطه حقوق و وظایف شهروندی و وابستگی به مکان و عوامل هویت بخش آن است.

مدیرکل فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: محله، داشته ها و نداشته ها و محله روابط جمعی، محله و رویدادها، محله و حس تعلق و محله پیشرفت و توسعه پایدار از محورهای پنج گانه جشنواره شمسه است./ز

برچسب ها: شهروند ، محله ، هویت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار