رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت كهگیلویه و بویراحمد با بیان اینكه تاكنون دو هزار میلیارد ریال در پتروشیمی گچساران هزینه شده گفت: پیشرفت فیزیكی این پروژه به 22 درصد رسیده است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران یاسوج، 'محمد حسین حیدر پور'  در نشستی با اعضای شوراهای اسلامی استان كهگیلویه و بویراحمد افزود: شورای اقتصاد كشور در جریان مشكلات ساخت دو پتروشیمی در دهدشت و گچساران قرار دارد و تلاش ها برای به بهره برداری رسیدن این دو پتروشیمی ادامه خواهد یافت.
وی در ادامه بیان كرد: برای پتروشیمی دهدشت هنوز كاری انجام نشده است و دولت، وزارت صنعت، معدن و تجارت و شركت صنایع مادر پتروشیمی باید كمك كنند كه فعالیت اجرایی آن آغاز شود.
مدیر كل صنعت، معدن و تجارت كهگیلویه و بویراحمد درباره كارخانه تراكتورسازی بهمئی نیز گفت: این طرح را پیشنهاد دادیم و در حال پیگیری آن هستیم و اجرای این كارخانه از دیدگاه كارشناسی، ضروری و امكان پذیر است.
حیدر پور درباره كارخانه فولاد بهمئی نیز اظهار داشت: برای ایجاد كارخانه فولاد بهمئی، زمانی كه دلار 950 تومان بود شخصی متقاضی ایجاد آن شد كه آن موقع یك هزار و 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داشت و ما مجوزهای لازم را برای او صادر كردیم اما پروژه سنگین و بزرگی بود و با شرایط جدید توانمندی زیادی برای اجرای آن وجود ندارد.
وی اضافه كرد: این پروژه جزو مصوبات هیات دولت به استان نیست و فرد متقاضی به صورت دواطلبانه برای ساخت آن پیشنهاد داده بود.
حیدر پور تصریح كرد: معدن سلستین شهرستان بهمئی از ظرفیت های استان كهگیلویه و بویراحمد است كه نیمه‌كاره رها شده و بلاتكلیف مانده است در حالیكه در صورت راه‌اندازی این معدن برای حداقل دو هزار و 500 نفر شغل ایجاد می شود.
وی درباره شهرك صنعتی بهمئی نیز گفت: 50 هكتار با تمامی زیرساخت ها فراهم شده كه از سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری با شرایط ویژه و تخفیف های مختلف استقبال می كنیم.
حیدر پور افزود: همچنین اعتبار ساخت شهرك صنعتی سی سخت تامین شده و در صورت موافقت محیط زیست و واگذاری زمین از سوی منابع طبیعی وارد مرحله اجرایی خواهد شد.
وی با بیان اینكه سرمایه‌گذاری در استان كهگیلویه و بویراحمد بدون كمك و تسهیلات بانكی امكانپذیر نیست افزود: در سه سال اخیر بانك‌ها از دادن تسهیلات خودداری كرده اند كه این موضوع باعث كاهش سرمایه گذاری صنعتی در استان می شود.
مدیر كل صنعت، معدن و تجارت كهگیلویه و بویراحمد گفت: كارخانه سیمان یاسوج روزانه 700 تن تولید با كیفیت مطلوب دارد ولی با توجه به ظرفیت كم تولیدی این كارخانه نسبت به كارخانه های سیمانی مثل اصفهان و بهبهانتفاوت قیمت مشاهده می شود.
حیدرپور اظهار كرد: استان كهگیلویه و بویراحمد ظرفیت های خوبی برای رشد صنعت دارد كه باید با اطلاع‌رسانی و معرفی آنها به سرمایه‌گذاران و حمایت‌ها و كمك‌های دولت چالش های فراروی آن برطرف شود.
وی بیان كرد: بر اساس بررسی های صورت گرفته بیش از 95 درصد محصولات بازار كهگیلویه وبویراحمد از خارج استان وارد می‌شود كه این موضوع در گرانی كالاها و اجناس تأثیرگذار است.
حیدرپور گفت: وظیفه و مسوولیت سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تأمین، توزیع و نظارت بر بازار است و باتوجه به اثرات روانی نبود كالا در بازار نخستین تلاش مسوولان تامین كالای مورد نیاز بازار است.
وی با بیان این كه ارزان‌ترین استان كشور در زمینه گوشت قرمز، كهگیلویه و بویراحمد است، تصریح كرد: از گذشته دامداری رایج بوده و همین ویژگی باعث تولید بالای گوشت قرمز شده است.
حیدرپور درباره نظارت بر بازار نیز گفت: بازرسان این سازمان به طور مداوم و نیز گشت های مشترك همراه با تعزیرات حكومتی، مجامع امور صنفی و نیروی انتظامی به همراه سایر دستگاههای مربوطه در حال رصد بازار هستند و بازرسان آن در این زمینه از هیچ تلاشی فروگذاری نخواهند كرد./س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.