لرستان/

نرم‌افزار «حفظ مقدمه تدبر» به دفاتر نهاد رهبری دانشگاه‌های کشور ارسال شد

مدیر برنامه‌ریزی تشکل‌های دانشجویی و امور قرآنی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور از ارسال نرم‌افزار آموزشی «حفظ مقدمه تدبر» در راستای اجرای طرح ملی حفظ قرآن به دفاتر نهاد خبر داد.

 به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران لرستان؛حجت‌الاسلام سیدمحمد طاهری خرم‌آبادی، مدير برنامه‌ريزی تشكل‌های دانشجويی و امور قرآنی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های كشور امروز در جمع خبرنگاران لرستانی گفت: از طرف مركز توسعه فعاليت‌های قرآنی بودجه‌ای در اختيار دانشگاه‌ها قرار داد شد كه رقم آن رقم بالايی معادل 24 ميليارد تومان بود كه با تفاهم‌نامه‌ای كه بين وزارت علوم و اين شورا منعقد شد بخشی از اين بودجه در اختيار دانشگاه‌ها قرار گرفت، ولی ظاهراً هيچ اقدامی روی آن صورت نگرفته است.

وی افزود: دانشگاه‌ها از محل بودجه قرآنی از 70 ميليون، تا 100 ميليون و 300 ميليون متناسب با فعاليت‌های قرآنی، سوابق و تعداد جمعيت دانشجويی‌شان به خود اختصاص داده‌اند و بخشی از اين اعتبار در اختيار دانشگاه‌ها قرار گرفته اما تا بحال كاری صورت نگرفته است.

مدير برنامه‌ريزی تشكل‌های دانشجويی و امور قرآنی نهاد نمايندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های كشور گفت: بودجه‌ای كه از طرف مركز هماهنگی، توسعه و ترويج فعاليت‌های قرآنی كشور به دانشگاه‌ها اختصاص يافته است می‌بايست زير نظر شورای قرآنی دانشگاه هزينه شود اما اين شورا تشكيل نشده است با اين وجود تقاضايی كه ما از مسئولان كانون‌های قرآن و عترت، مسئولان دفاتر نهاد رهبری و بسيج دانشجويی داشته‌ايم اين بوده كه شوراهای قرآنی هر چه سريعتر در دانشگاه‌‌ها راه‌اندازی شوند.

طاهری ادامه داد: اعضای اين شورا شامل رئيس دانشگاه، معاون فرهنگی ـ دانشجويی، مسئول نهاد، مسئول بسيج دانشجويی، مسئول كانون قرآن و عترت و دبير هم‌انديشی اساتيد می‌باشد.

وی گفت: در بحث بودجه قرآنی دانشگاه‌ها در دو قالب بودجه برای دانشگاه‌ها تأمین شد که در یک قالب بودجه از طرف نهاد در اختیار دفاتر نهاد رهبری در راستای حمایت از کانون‌های قرآن و عترت قرار گرفت و تأکید کردیم که حتماً باید از کانون‌های قرآن و عترت در دانشگاه‌ها حمایت شود و یک بودجه را هم مرکز توسعه فعالیت‌های قرآنی در اختیار دانشگاه‌ها قرار داد که رقم آن رقم بالایی معادل 24 میلیار تومان بود که با تفاهم‌نامه‌ای که بین وزارت علوم و این شورا منعقد شد بخشی از این بودجه در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفت، ولی ظاهراً هیچ اقدامی روی آن صورت نگرفته است.

حجت‌الاسلام طاهری در خصوص فعالیت‌های قرآنی نهاد نیز با اشاره به برگزاری کرسی‌های تفسیر در دانشگاه‌ها بیان کرد: برخی از دانشگاه‌ها در حد یک جلسه و دو جلسه این کرسی‌ها را برگزار کرده‌اند؛ ولی ما به این سطح راضی نیستیم و توقع داریم که این کرسی‌ها افزایش یابد.

وی با اشاره به اینکه در بحث فضاسازی قرآنی در دانشگاه‌ها خیلی رضایتی نداریم، تصریح کرد: انتظار ما این بود که نمایشگاه‌های تابلو تصویر قرآنی و نمایشگاه‌های مختلف قرآنی در دانشگاه‌ها برگزار شود، البته شاید علت این باشد که تا بحال در این زمینه کاری صورت نگرفته است که در اختیار دانشگاه‌ها قرار بگیرد.

مدیر برنامه‌ریزی تشکل‌های دانشجویی و امور قرآنی نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های کشور از ارسال نرم‌افزار آموزشی «حفظ مقدمه تدبر» در راستای اجرای طرح ملی حفظ قرآن به دفاتر نهاد خبر داد و گفت: این نرم‌افزار مخصوص کسانی است که علاقه‌مند به حفظ قرآن هستند و در این راستا کتاب‌هایی را هم ارسال کرده‌ایم.

طاهری بیان کرد: مسئله حفظ در دانشگاه‌ها متفاوت است؛ چرا‌که دانشجویان از لحاظ زمانی از وقت کمتری برخوردار هستند به همین دلیل در راستای اجرای طرح ملی حفظ قرآن دامنه حفظ در دانشگاه‌ها را محدود و در حد یک جزء، دو جزء، حفظ موضوعی و حفظ آیات مرتبط با رشته‌های تحصیلی دانشجویان پیش‌بینی کرده‌ایم.

وی خاطرنشان کرد: از مجموع 60 هزار زوج شرکت‌کننده در سال گذشته 30 هزار نفر موفق به حفظ سوره‌هایی که اعلام شده بود شدند و امسال نیز این طرح با همان سوره‌های سال قبل اجرا می‌شودب/.

برچسب ها: نرم افزار ، خط مقدمه ، تدبر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.