مشهد/

خندیدن رابطه مستقیمی با افزایش عمر انسان دارد

کارشناس مسئول سلامت روان دانشکده علوم پزشکی نیشابور گفت: خندیدن نوعی آنتی‌بیوتیک طبیعی است که با افزایش طول عمر انسان رابطه مستقیم دارد.

سوسن رفیعی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در نیشابور افزود: ارزش و تاثیر مثبت خنده به فردی که می‌خندد محدود نمی‌شود، زیرا خنده مسری است و سبب تغییر حالت روحی دیگران و نشاط آنان نیز می‌شود.

وی بیان داشت: خندیدن می‌تواند بسیاری از درد‌ها را کاهش داد.

کارشناس مسئول سلامت روان دانشکده علوم پزشکی نیشابور عنوان کرد: خندیدن یک ظرفیتی درونی است که باید بیشتر از آن استفاده کنیم و سعی در افزایش آن داشته باشیم.

رفیعی ادامه داد: خنده ارتباطی با شخصیت انسان‌ها ندارد و تاثیرات مثبت خود را در تمام افراد می‌گذارد.

وی با اشاره به پژوهش‌های اخیر در رابطه با خندیدن خاطرنشان کرد: پژوهش‌های اخیر نشان می‌دهد که طول عمر افراد دارای خنده‌های کوچک 45 سال، افراد دارای خنده‌های متوسط 72 سال و در گروه قهقهه زنان به 79 سال رسیده است.

کارشناس مسئول سلامت روان دانشکده علوم پزشکی نیشابور بیان داشت: خنده زنان بیشتر از مردان است که نتیجه آن وجود روابط سالم است اما متاسفانه با گذشت زمان و افزایش سن شاهد کاهش بروز خنده در روابط هستیم.

رفیعی اضافه کرد: خنده واکنشی غیر ارادی است که سبب انقباض هماهنگ 15 ماهیچه صورت، سریع شدن تنفس و جریان خون می‌شود و تاثیر نهایی آن نیز رفع خستگی و ایجاد انرژی مثبت است. /س

برچسب ها: خنده ، افزایش ، عمر
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.