برای نخستین بار محقق شد:

ابزارهای جراحی میکرویی ایرانی در دنیا

محقق کشورمان با وارد کردن جراحی میکروسکوپی در حوزه کاشت دندان روش کمتر تهاجمی را در جراحی استخوانی فک ارائه نمود.

دکتر بهنام شکیبایی مقدم فوق تخصص جراحی های ذره بینی و کم تهاجمی با بیان این که در این روش ضمن کاهش عوارض این جراحی اقدام به کاشت دندان می شود به خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، گفت: جراحی سینوس لینت کلاسیک( جراحی استخوان فک) زمانی انجام می شود که فرد در قسمت پشت فک بالا با از دست دادن دندان ها دچار تحلیل استخوان شده و نیاز به ایمپلنت داشته باشد که این امر با استفاده از تکنیک سینوس لیفت ترمیم می شود.

وی با بیان این که روش کلاسیک سینوس لیفت بیمار را با جراحت های نسبتاً بزرگی مواجه می کند اظهار داشت: طبق آمارهای موجود اجرای این تکنیک به طور میانگین در 30 درصد از بیماران منجر به پارگی جدار سینوس می شود که این خود می تواند مشکلاتی مانند خونریزی، عفونت سینوس از دست دادن ایمپلنت ، تورم و درد را به دنبال داشته باشد.


بزرگ نمایی شرط کم تهاجمی کردن جراحی هاست

در ادامه دکتر شکیبایی مقدم با اشاره به این که روش سینوس لیفت میکروسرجری با استفاده از بزرگ نمایی حداقل به صورت مینیاتوری اجرا می شود اذعان داشت: در روش ابداعی ، دریچه ای که در استخوان خارجی سینوس گشوده می شود، حدود یک چهارم میزان دریچه سینوس لیفت کلاسیک یا معمولی است که در کل دنیا جراحی می شود.

وی افزود: در این روش جدار سینوس با بزرگ نمایی و استفاده از ابزار جدید نام میکرویی که برای این منظور طراحی و عرضه شده بالا زده می شود که به این ترتیب احتمال وارد کردن جراحت به آن به حداقل کمتر از 3 درصد می رسد.

فوق تخصص جراحی های ذره بینی و کم تهاجمی در زمینه بازسازی استخوان فک، لثه و ایمپلنت تاکید کرد: استفاده از این روش موجب شده تا جراحی با دقت بالاتر و بهتری انجام شود هم چنین میزان صدمات وارده به بیمار به حداقل ممکن برسد./ع2
برچسب ها: ابزار ، جراحی ، سینوس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.