فارس/

ایجاد 27 هزار شغل در بخش کشاورزی فارس

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت: در سال جاری بیش از 5 هزار پروژه کشاورزی پیش‌بینی شده است که در صورت تحقق می‌تواند 27 هزار شغل ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران مرکز فارس انوشیروان کاظمی اظهار داشت: از مجموع طرح‌های پیش‌بینی شده تاکنون یک‌هزار و 632 پروژه به مبلغ 387 میلیارد تومان با اشتغال ده هزار و 317 نفر و با اولویت 73 تعاونی به تصویب کارگروه رسیده است.
انوشیروان کاظمی یاد آور شد: این طرح ها تاکنون بین 30 تا 70 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و معادل 81 میلیارد تومان از سوی بهره‌برداران در آنها هزینه شده است.
وی به بخش دام و طیور نیز اشاره کرد و گفت: با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌های معرفی شده در کارگروه توسعه در زیربخش دام و طیور، انتظار می‌رود 12 درصد به تولید شیر و سه درصد به تولید گوشت قرمز این استان افزوده شود.
کاظمی در بخشی دیگر از سخنان خود در تشریح طرح‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی نیز اظهار داشت: در انتخاب طرح‌های صنایع تبدیلی کشاورزی سعی بر آن شد تا اولویت با طرح‌هایی باشد که دارای پیشرفت فیزیکی بالا و به صورت نیمه تمام باشند.
کاظمی تصریح کرد: با به بهره‌برداری رسیدن طرح‌هایی که تاکنون مصوب شده‌اند، ظرفیتی معادل 340 هزار و 81 تن به ظرفیت فرآوری محصولات کشاورزی این استان اضافه می‌شود و 442 هزار و 105 تن از محصولات کشاورزی وارد چرخه فرآوری می‌شود.
وی با بیان اینکه بهره‌برداری از این طرح‌ها برای یک‌هزار و 297 نفر اشتغال‌زایی در صنایع تبدیلی ایجاد می‌کند، افزود: در مجموع صنایع تبدیلی با رشد 15 درصدی در ظرفیت فرآوری تا پایان سال 92 رو به رو است.
معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی فارس در تشریح طرح‌های زیربخش باغبانی نیز گفت: در زیربخش باغبانی عمده طرح‌ها در دو دسته احداث و تکمیل گلخانه‌ها و اصلاح و جایگزینی باغ‌های قدیمی و کم‌بازده است.
کاظمی ادامه داد: این طرح‌ها با هدف افزایش تولید، افزایش بهره‌وری در مصرف آب، ایجاد و تثبیت اشتغال معرفی شده‌اند.
وی با بیان اینکه با به بهره‌برداری رسیدن این طرح‌های مصوب، به افزایش و حفظ یک‌هزار و 862 فرصت شغلی منجر می‌شود، افزود: با این طرح‌ها، 7 هزار و 801 تن به ظرفیت تولید محصولات باغی این استان نیز اضافه می‌شود.
کاظمی در پایان ابراز داشت: بهره‌برداری از طرح‌های باغبانی همچنین به افزایش 28.3 میلیون شاخه گل تولید محصولات گلخانه‌ای این استان، افزایش 12 هزار و 500 تنی ظرفیت تولید محصولات سبزی و صیفی فارس و نیز افزایش 942 تنی ظرفیت تولید قارچ خوراکی این استان می‌انجامد./س

برچسب ها: شغل ، کشاورزی ، فارس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.