سرهنگ ممتحن عنوان کرد

حمايت سازمان بسيج مستضعفين از خانواده‌هاي کشته شدگان حادثه راهيان نور/ تشريح برنامه‌هاي سازمان بسيج دانش آموزي

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي گفت: برخي منتظر بودند تا حادثه‌اي رخ دهد تا نارضايتي خود را از برگزاري اين اردوها اعلام کنند در حالي که شاهديم همزمان با اين حادثه 47 نفر ديگر در مسير ديگري تصادف کرده و کشته شدند اما اين موضوع هيچ‌گاه مطرح نشد.

به گزارش خبرنگار دفاعي - امنيتي باشگاه خبرنگاران، سرهنگ حسين ممتحن رئيس سازمان بسيج دانش آموزي در نشست خبري با ارائه عملکردي از بسيج دانش آموزي در يک سال گذشته اظهار داشت: سازمان بسيج دانش آموزي همواره سعي کرده است فعاليت‌هاي موفق و منسجمي را در راستاي حرکت در مسير آرمان‌هاي امام و انقلاب داشته باشد.

وي افزود: بسيج دانش آموزي در راستاي تجديد ميثاق با آرمان‌هاي امام خميني(ره) روز پنج‌شنبه در حرم ايشان حضور خواهد يافت و همچنين در اين راستا، ويژه برنامه‌اي را در استان خوزستان برگزار خواهد کرد.

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي تصريح کرد: اولين روز از هفته بسيج دانش آموزي با عنوان "دانش آموزان بسيجي، ولايت و بصيرت" نامگذاري شده است، از اين‌رو دانش آموزان در اين روز در سراسر کشور با ائمه جمعه ديدار خواهند داشت.

سرهنگ ممتحن خاطرنشان کرد: در هشتم آبان مصادف با سالروز شهادت حسين فهميده، اين روز به عنوان "دانش آموز بسيجي، ايثار و شجاعت" نامگذاري شده است و در اين راستا بسيج دانش آموزي، يادواره شهيدان فهميده، بهنام محمدي راد و ناهيد فاتحي را در مدارس سراسر کشور برگزار خواهد کرد. همچنين در استان البرز آئين صبحگاهي در مدرسه شهيد باهنر کرج با حضور احتمالي علي لاريجاني رئيس مجلس شوراي اسلامي صورت مي‌گيرد.

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي اظهار داشت: 9 آبان به عنوان "دانش آموز بسيجي، قرآن و معنويت" نامگذاري شده است و در اين راستا يادواره شهيد بهنام محمدي‌راد در اهواز برگزار مي‌شود و تنديس اين شهيد در مشهد الشهداي شلمچه نصب خواهد شد.

وي همچنين تصريح کرد: در همين روز ويژه برنامه‌اي در پنج استان کشور از جمله بوشهر، هرمزگان، زاهدان، خوزستان و فارس با عنوان رهروان شهيد فهميده برگزار خواهد شد.

ممتحن اظهار داشت: 9 آبان به عنوان روز "بسيج دانش آموزي، نوآوري و خلاقيت" نامگذاري شده است، از اين رو جلسه هم انديشي نخبگان علمي، فرهنگي و هنري دانش آموزان سراسر کشور برگزار خواهد شد.

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي با اشاره به اينکه 11 آبان به عنوان روز "دانش آموز بسيجي، پايداري و مقاومت" ناميده شده است تصريح کرد: حضور دانش آموزان در مزار شهدا در سراسر کشور  و همچنين بهشت زهراي تهران از برنامه‌هاي اين روز است.

وي افزود: 12 آبان نيز به عنوان روز استکبار ستيزي ناميده شده است و تمامي دانش آموزان بسيجي به صورت منسجم و سازمان يافته‌اي در سراسر کشور خواهند داشت.

سرهنگ ممتحن اظهار داشت: 13 آبان نيز سازمان بسيج دانش آموزي، ويژه برنامه‌اي را در راستاي آمادگي جسماني، ورزش همگاني،‌مسابقه دو و راهپيمايي ميان دانش آموزان بسيجي برگزار خواهد کرد.

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي با اشاره به اينکه اين سازمان در طول يک سال گذشته 73 برنامه را اجرا کرده است، افزود: در حال حاضر بسيج دانش آموزي بيش از 4 ميليون  عضو فعال دارد.

وي تصريح کرد: همچنين به مناسبت هفته بسيج دانش آموزي اين سازمان در فضاي مجازي نيز از سوي اين سازمان مسابقه وبلاگ نويسي در راستاي حمايت از توليد ملي‌، اقتدار ايراني، حمايت از مصرف کالاي ايراني، ايثار و فداکاري طراحي شده است.

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي درباره کشته شدن 21 تن از دانش آموزان در اردوي راهيان نور گفت: اين اردوها به صورت داوطلبانه برگزار مي‌شود و تمامي دانش آموزان با اخذ رضايت‌نامه از والدين در اين اردو حضور پيدا مي‌کنند. حضور در اين اردوها هيچ رابطه‌اي به نمره دانش آموزان ندارد.

سرهنگ ممتحن تصريح کرد: از سوي سازمان بسيج مستضعفين مبلغ قابل توجهي به حساب سپاه چهار محال و بختياري در راستاي حمايت از خانواده‌هاي دانش آموزان کشته شده در اردوي راهيان نور واريز شده است و به طور حتم اين موضوع ادامه خواهد يافت.

وي اظهار داشت: کليه دانش آموزاني که در  اردوي راهيان نور شرکت مي‌کنند از سه مرجع آموزش و پرورش، سازمان بسيج مستضعفين و شرکت حمل و نقل عمومي به عنوان شخص ثالث بيمه هستند.

رئيس سازمان بسيج دانش آموزي در خصوص هجمه‌هاي وارد شده به اردوي راهيان نور گفت: برخي منتظر بودند تا حادثه‌اي رخ دهد تا نارضايتي خود را از برگزاري اين اردوها اعلام کنند در حالي که شاهديم همزمان با اين حادثه 47 نفر ديگر در مسير ديگري تصادف کرده و کشته شدند اما اين موضوع هيچ‌گاه مطرح نشد.

انتهاي پيام/ش3
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار