مشهد/ در اعتراض به قطع شبکه های ایرانی ازماهواره های هاتبرد عنوان شد؛

اهانت به مقدسات 5/1 ميليارد مسلمان در رسانه‌هاي غربي مجاز است

سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی در بیانیه ای در خصوص قطع شبکه های ایرانی از ماهواره های هاتبرد عنوان کرد: این دسیسه در حالی است که به نام آزادي بيان به نشريات و رسانه‌هاي غربي اجازه داده مي‌شود به مقدسات يک و نيم ميليارد مسلمان اهانت کنند و حتي اعتراض مسلمانان نيز در اين رسانه‌ها منتشر نمی‌شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران  مشهد   در این بیانه آمده است: قطع پخش شبكه هاي برون مرزي جمهوري اسلامي ايران از ماهواره هاي هاتبرد كه با فشار لابي هاي صهيونيستي بر دولت هاي غربي و از طريق شركت يوتل ست، صورت گرفته است اقدامي غيرحرفه اي و خلاف عرف و قوانين صریح بين المللي و برخلاف ادعاهاي دروغين غرب در خصوص وجود جريان آزاد اطلاعات و آزادي بيان و فعاليت هاي رسانه‌است.

در ادامه این بیانیه بیان شده است:آنچه در جهان امروز با آن روبرو هستیم، ظلم و فساد آشکار قدرتمندان زورگو و مستبدی است که آگاهی اذهان عمومی را مانع پیشبرد اهداف ددمنشانه و غیرانسانی خود دانسته و با سرپوش گذاشتن بر واقعیت ها،صحنه ای غیر واقعی و مطابق با خواست و اراده خود از حوادث و اتفاقات مناطق مختلف جهان منعکس می‌کنند.

سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی افزوده است:این اقدام غیراصولی نشان می دهد مراکز تصمیم گیری غرب تحت تاثیر لابی صهیونیست ها در اوج استیصال و درماندگی در برابر ملت ها بویژه بیداری اسلامی قرار گرفته و به همین منظور حاضر به انجام هرگونه رفتار غیرقانونی و حتی پذیرفته شده از سوی همین مدعیان است.

در ادامه این بیانیه با بیان اینکه فارغ از بهانه‌های واهي تحريم ميليون ها نفر در اروپا پرس تي‌ وي، العالم، سحر، جام جم و راديوهاي انگليسي و فرانسه و ايتاليايي و غيره ايران را ديگر دريافت نخواهند کرد آمده است: اينگونه صداي ايران به اين سبک و سياق در کشورهای اروپایی سانسور شد.

دراین بیانیه اضافه شده است: جالب اين است که اين اقدام و اين سانسور عجيب را کشورهايي اعمال مي کنند که مدعي ارتباطات مدرن بوده و از سوي ديگر ادعاي اعتقاد به آزادي بيان دارند. سلطه گران مستکبر غربی همواره با سوء استفاده از ابزار رسانه در پی کسب منافع و مطامع حیوانی خود بوده و هیچ حد و مرزی در رفتار غیرانسانی و تمامیت خواه خود نمی شناسند. در این شرایط اگر ملتی هوشیار و آگاه به دنبال آگاهی بخشی عمومی باشد، توسط قدرتهای مستکبر و بطور همه جانبه سرکوب خواهد شد.

ادعاي واهي کشورهاي غربي مبني بر ايجاد فضاي منفي در عرصه بين‌المللي از سوي رسانه‌هاي جمهوري اسلامي ايران در حالي است که به نام آزادي بيان به نشريات و رسانه‌هاي غربي اجازه داده مي‌شود به مقدسات يک و نيم ميليارد مسلمان اهانت کنند و حتي اعتراض مسلمانان نيز در اين رسانه‌ها منتشر نمي‌شود. بايد پرسيد آيا جريحه‌دار کردن احساسات يک و نيم ميليارد مسلمان مغاير با امنيت بين‌الملل نيست که با آنها برخورد نمي‌شود؟

در قسمت دیگری از این بیانیه بیان شده است: از سوي ديگر محافل رسانه‌اي غرب و برخي کشورهاي عربي نظير العربيه و الجزيره با انتشار اخبار کذب در قبال تحولات جهاني به فضاي بحراني جهان دامن زده‌اند که نمود آن را در سوريه مي‌توان مشاهده کرد.

سازمان بسیج هنرمندان خراسان رضوی با اشارهبه کشتار مردم بحرين و عربستان و سکوت رسانه های به اصطلاح خواهان آزادی بیان غربی که انتشار اين اخبار خودداري مي‌کنند بیان کرده اند: هنرمندان خطه خورشید ضمن محكوميت اين اقدام که مخالف آزادی بیان و اندیشه است اعلام می داریم که بدون شک این اقدام جریان استکبار همانند سایر اقدامات کور سال‌های گذشته دوام نخواهد داشت و روزی فرا خواهد رسید که تمام انسانها، عادلانه از حقوق بشری که حداقل آن آگاهی است بهره مند خواهند شد، و همچنین خواستار پيگيري حقوق قانوني از طريق مجامع بين المللي می باشند./س 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.