در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین کنگره علمی سالانه پروتر دندان عنوان شد؛

افزایش غیر قابل قبول قیمت تجهیزات مواد دندانپزشکی

زایش غیر قابل قبول قیمت تجهیزات و مواد و عدم فروش آنان توسط بعضی بازرگانان و وجود کمبود عرضه مواد مصرفی لابراتوری از مشکلات جامعه دندان سازان است.

به گزارش خبرنگاربهداشت و درمان  باشگاه خبرنگاران؛ در مراسم افتتاحیه بیست و یکمین کنگره علمی سالانه پروتز دندان چاغری، ریاست هیات مدیره جامعه دندان سازان ایران در خصوص مشکلات این کنگره عنوان کرد: مهمترین مسائل این کنگره بیشتر موضوع تامین تجهیزات و مواد مصرفی لابراتور با توجه به موضوع تحریم ها و نوسانات ارز شاهد مشکلاتي نظیر افزایش غیر قابل قبول قیمت تجهیزات و مواد و عدم فروش آنان توسط بعضی بازرگانان و وجود کمبود عرضه مواد مصرفی لابراتوری در بازار هستیم که مجموعا به خدمات انسانی لابراتوری پروتز دندان لطمات فراوانی زده است.

وی افزود: پیشنهاد می شود که تا گروه های متشکل از مسئولین، اداره تجهیزات درمان و وزارت تجهیزات و مواد بهداشت دندان، آموزش پزشکی، نمایندگان انجمن های دندانپزشکی جامع و دندانپزشکان ایران و اتحادیه فروشندگان، تولید کنندگان مواد تجهیزات دندانپزشکی و دندان سازی تشکیل شود تا در مورد واردات قیمت گذاری و نحوه توزیع مواد تجهیزات کشور برنامه ریزی نماید.

وی تاکید کرد: در شرایط حساس کنونی هر گونه بی توجهی به منافع اعضای خانواده پروتز لطمات جبران ناپذیری زده که این در نقطه مقابل هدف ما، برای ارتقاع دهان و دندان جامعه می باشد.

چاغری در خصوص دومین مشکلات لابراتورهای دندان سازی اظهار کرد: فعالیت قانون مندی لابراتورهای دندان سازی از دیگر مسائلی که علی رغم اهمیت آن از خدمات رسانی بهینه در جامع به واسطه تغییر مدیریت به صورت مستمر تعویق می افتد و در سال 88 اداره سلامت دهان و دندان با همکاری جامع دندان سازی ایران طرح سازمان دهی لابراتورهای دندان سازی ارائه داد و بطوری که با گذشت دو سال و نیم این پروتز فقط مراحل آنالیز اطلاعات و آمار متقاضیان پیشرفت کرد.

 وی ادامه داد: در مورد فعالیت قانونمند مشاغلین دندان سازان می توانیم با انگیزه دادن به امر آموزش مشاغلین و فعالیت آنها و هم به هویت دادن به آنها بر ارائه خدمات بهتر برای جامعه افزایش دهیم.

چاغری در خصوص مشکل دیگر فراوري رشته پروتزهای دندانی و موضوع تربیت کارشناسان پروتز دندان عنوان کرد: از فروردین سال 88 که تحصیل رشته پروتز دندانی از کاردانی به کارشناسی ارتقا یافت و تا به امروز کیفیت این آموزش و نحوه گزینش نگرانی ما بوده و در حال حاضر این آموزش در 9 دانشکده در حال اجرا می باشد./ح
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار