بازار مسکن تهران در دست واسطه گران است

عضو کميسيون عمران مجلس گفت: بازار مسکن تهران و ساير کلان شهرها به دليل بي ثباتي در دست واسطه گران و دلالان قرار گرفته است.

حامد قادر مرزي در گفتگو با خبرنگار اقتصادي باشگاه خبرنگاران با بيان اينکه در بازار خريد و فروش مسکن رکود وجود ندارد گفت: افزايش بي رويه قيمت مسکن موجب شده بسياري از اقشار جامعه قدرت خريد مسکن را از دست بدهند.
وي ادامه داد: نوسانات ارزي در طي مدت اخير موجب رشد کاذب قيمت مسکن شده و همين امر طمع فروشندگان را افزايش داده است.
عضو کميسيون عمران مجلس با بيان اينکه بسياري از فروشندگان واحدهاي مسکوني به دليل افزايش روزانه قيمت مسکن واحدهاي خود را به فروش نمي رسانند افزود: بسياري از فروشندگان به دليل ترس از افزايش قيمت و ضرر زيان دراين بخش واحدهاي خود را احتکار و به فروش نمي رسانند.
وي در ادامه تصريح کرد: بي ثباتي در بازار مسکن طي چند ماه اخير افزايش کاذب قيمت را در پي داشته است.

وي با اشاره به اينکه خالي نگه داشتن واحدهاي مسکوني از عمده دلايل اصلي افزايش قيمت مسکن به شمار مي رود افزود: در کلان شهر تهران کمبود واحد مسکوني احساس نمي شود بلکه بسياري از اقشار جامعه قدرت خريد مسکن را از دست داده اند.
وي در ادامه يادآور شد: بازار مسکن تهران و ساير کلان شهرها به دليل بي تدبيري مسئولان در دست دلالان و واسطه گران قرار گرفته است.
قادر مرزي با بيان اينکه وظيفه مجلس قانون گذاري است افزود: مجلس هيچ کمبودي در تصويب قانون در خصوص وضعيت مسکن نگذاشته است./ک


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار